صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پاکستان از سخنان رهبر انقلاب در مورد کشمیر استقبال کرد
پاکستان از سخنان رهبر انقلاب در مورد کشمیر استقبال کرد

پاکستان از سخنان رهبر انقلاب در مورد کشمیر استقبال کرد

'محمد فیصل' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از مردم کشمیر استقبال کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز ‘محمد فیصل' روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه های داخلی و خارجی پاکستان در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در قبال کشمیر، گفت: این فرمایشات نشانه نگرانی جامعه بین الملل درباره وضع منطقه مورد مناقشه کشمیر بین هند و پاکستان است.
وی گفت: «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان نیز اخیرا در گفت و گو با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در مورد وضعیت کشمیر گفت و گو کرده بود.
سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان همچنین با بیان همکاری مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گفت: ایران اخیرا ۶۶ تبعه پاکستانی فاقد مدارک را به ماموران مرزی پاکستان (در مرز میرجاوه ) تحویل داده است.
وی گفت: مرزبانان پاکستان معمولا شهروندان این کشور را که قصد دارند به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد ایران شوند در مرز مشترک شناسایی و بازداشت می کنند اما تعدادی از این افراد با استفاده از قاچاقچیان انسان موفق می شوند وارد خاک ایران شوند.

*** درگیری مرزبانان پاکستان و افغانستان
فیصل همچنین با اشاره به تنش در مرزهای پاکستان و افغانستان گفت: پس از اینکه مرزبانان پاکستان در منطقه کروم از سوی نظامیان افغان مورد حمله قرار گرفتند، نیروهای تازه نفس بیشتری به منطقه اعزام شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اضافه کرد: پاکستان برای جلوگیری از تردد غیر قانونی در مرزهای مشترک با افغانستان در حال کشیدن سیم خاردار است.
وی همچنین با بیان کشته شدن پنج مرزبان پاکستان در حمله نظامیان افغان، گفت: سپاه مرزی پاکستان برای جلوگیری از تلفات غیر نظامی در خاک افغانستان از خود خویشتنداری نشان داد.
فیصل ادامه داد: پس از این حادثه بلافاصله نشست مشترک مسئولان بلند پایه مرزبانان دو کشور در نقطه صفر مرزی تشکیل شد و برای رفع تنش اقداماتی صورت گرفت.
محمد فیصل گفت: فرماندهان مرزبانی دو کشور بر هماهنگی و اتخاذ اقدامات مناسب برای جلوگیری از وقوع درگیری های مرزی به توافق رسیدند.

***واکنش به وضعیت سوریه
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنانش با اعلام نگرانی از وضعیت بحرانی سوریه نیز گفت: اسلام آباد، رویدادهای سوریه را از نزدیک دنبال می کند و از طرفین می خواهیم از خود خویشتنداری نشان دهند.
وی تصریح کرد: پاکستان خواهان ایجاد امنیت و ثبات در سوریه است و پایان سختی ها و رنج مردم سوریه را خواستار است.
آساق**۶۱۲۵*شبس*۱۶۱۳*

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.