صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

یرنا- سفر علی لاریجانی به سریلانکا و تاکید وی بر فراهم شدن شرایط برای قرارگرفتن اقتصاد در ریل صحیح، اعلام آمادگی ایران برای مقابله با هر سناریوی احتمالی آمریکا درخصوص برجام از سوی عراقچی معاون وزیر امورخارجه، ارائه نهمین گزارش وزارت امور خارجه درباره اجرای برجام به مجلس، اعلام خبر ادامه روند افزایشی تولید مجتمع های پتروشیمی در کشور، آغاز سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ادعای رویترز مبنی بر نزدیک شدن اتحادیه اروپا به اجماع درباره تحریم های جدید علیه ایران، اعلام حمایت اتحادیه اروپا از برجام از سوی سفیر جمهوری چک در تهران و انتشار اسناد وابستگی بنیانگذار حکومت سعودی به انگلیس از سوی کتابخانه ملی قطر مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

به گزارش کسب و کار نیوز،

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در ضیافت شامی که به میزبانی سفارت ایران در کلمبو برگزار شد به شرایط گذشته کشور در حوزه اقتصاد و چالش های موجود در این حوزه اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر مسیر روشن‌تر و شرایط برای قرارگرفتن اقتصاد در ریل صحیح فراهم شده است.
* رم- ایرنا- سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت: ما با قوت از منافع جمهوری اسلامی ایران در قبال حرکت رئیس جمهوری آمریکا دفاع و آمادگی مقابله با هر سناریو را داریم.
* تهران- ایرنا- بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارائه نهمین گزارش سه ‌ماهه وزارت امور خارجه درخصوص اجرای برجام به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
* اهواز- ایرنا- وزیر نیرو گفت: امسال چهار هزار و ۳۰۰ مگاوات کاهش تولید برق داریم و در بهترین حالت هم چهار هزار مگاوات افزایش مصرف خواهیم داشت که در صورت عدم فرهنگ سازی در مصرف برق ممکن است با مشکل مواجه شویم.
* بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه سقوط بالگرد در خلیج فارس گفت: با توجه به این شرایط و فراهم نبودن امکان جستجوی داخل بالگرد، روز اول عملیات جستجوی مفقودان این حادثه بدون نتیجه باقی ماند.
* اهواز- ایرنا- وزیر نیرو گفت: یک هزار و ٣٠ پروژه آبرسانی روستایی در کشور تعریف شده که تاکنون ٨١١ پروژه آن اجرایی شده یا به اتمام رسیده است.
* بندرعباس- ایرنا- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ۹۳ هزار تعاونی تولید و مصرف در سطح کشور فعال است.
* ایلام- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای طرح رجیستری تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد نصیب کشور شده است.
* دوحه- ایرنا- ناخدا یکم سیدناصر فاطمی وابسته نظامی ایران در سلطنت عمان گفت که توانمندی نظامی جمهوری اسلامی در خدمت منافع و امنیت منطقه است.
* تهران- ایرنا- سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پیامی به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب از رهنمودهای داهیانه و حکیمانه معظم له قدردانی کرد و اطمینان داد وی و همه سربازان در این وزارتخانه این رهنمودها را با جان و دل اجرایی و دنبال خواهند کرد.
* زنجان- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: انتصاب بانوان در مدیریت های کلان این وزارتخانه تجربه موفقی بود و ما در انتصاب بانوان برای پست های مدیریتی جدی هستیم.
* تهران- ایرنا- همزمان با فرارسیدن دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) و روز پاسدار، ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تبریک این روز مهم، سپاه پاسداران را دژ مستحکمی در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم دانست.
* تهران- ایرنا- کارگاه فیلمنامه‌نویسی نغمه ثمینی و مهران کاشانی در دومین روز از برگزاری کارگاه های بخش «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم برگزار شد.
* باکو- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای آذربایجانی خود در باکو گفت: ایران در رشته هایی که دارای رتبه جهانی است، امکان اعزام مربی به جمهوری آذربایجان را دارد.
* تهران- ایرنا- سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی در سینما فلسطین آغاز شد.
* بغداد- ایرنا- تفاهمنامه همکاری های فنی و تخصصی میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان و وزارت ارتباطات عراق امضا شد.
* اردبیل- ایرنا- واژگون شدن یک دستگاه مینی بوس در سه راهی شهرک کشت و صنعت مغان در شهرستان پارس آباد موجب مصدوم شدن ۱۸ تن شد.
* مسکو- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و دستیار رئیس جمهوری روسیه در امور آموزش برگسترش همکاری های آموزشی – تربیتی و انتقال تجربیات تاکید کردند.
* اردبیل- ایرنا- مدیرکل دفتر آب و خاک فائو (سازمان خوار و بار جهانی) گفت: مشکل آب بین اقوام و کشورها سال به سال تشدید می شود و این حقیقت تلخ جهانی است.
* بغداد- ایرنا- سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و حجت الاسلام والمسلمین سید علاء الموسوی رئیس وقف شیعی عراق درخصوص همکاری دو کشور در زمینه توسعه وقف گفت وگو کردند.
* تهران- ایرنا- سیاست ها و دستورالعمل های ارزی دولت، امروز (چهارشنبه) با حضور صادرکنندگان برتر و نمونه در اتاق بازرگانی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آنها به نقاط ضعف و قوت این سیاست ها پرداختند.
* باکو- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان دولتی امور جوانان و ورزش قرقیزستان در باکو گفت : ایران می تواند در توسعه و ساخت فضاهای ورزشی به قرقیزستان کمک کند.
* تهران- ایرنا- تولید مجتمع های پتروشیمی با ادامه روند افزایشی، در پایان سال گذشته به بیش از ۵۳ میلیون و ۶۲۹ هزار تن رسید.
* اراک- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت تدبیر به مشارکت و احیای نقش احزاب در کشور اعتقاد داشته و در پنج سال گذشته بیش از دولت های قبل به این بخش توجه کرده است.
* قم- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای جلوگیری از عمیق شدن فقر در جامعه باید سرانه کمک به خانواده های مستمری بگیران متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.
* تهران- ایرنا – وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۷۰ هزار معلم تا پنج سال آینده بازنشسته می شوند و این وزارتخانه به ۸۰ هزار نیروی جدید نیاز دارد.
* تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور دیدار و گفت وگو با مقام های سیاسی سریلانکا، شامگاه چهارشنبه وارد کلمبو پایتخت این کشور شد.
* آبادان- ایرنا- وزیر نیرو گفت: در سال آبی ۹۶- ۹۷ در مجموع ۱۱۷ میلیمتر بارش در سطح کشور داشته ایم که این میزان نسبت به سال قبل ۴۴ درصد کاهش نشان می دهد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز در گزارشی ادعا کرد که تعدیل موضع سه کشور پیشنهاد دهنده تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و همچنین تضمین مقام های آمریکایی برای جلب رضایت ترامپ باعث شده تحریم های پیشنهادی با استقبال بیشتری از سوی اعضای این اتحادیه روبرو شود.
* همدان- ایرنا- سفیر جمهوری چک در تهران با بیان اینکه کشورش از برجام حمایت خواهد کرد، گفت: بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا درصدد پشتیبانی و حمایت از برجام به نفع ایران هستند.
* مادرید- ایرنا- روزنامه لا وانگواردیا چاپ بارسلون در تحلیلی نوشت: عربستان سعودی، گوش خود را برای برنامه ترامپ در اعزام نیروی عربی‌ به سوریه ناشنوا کرده اما آماده پرداخت هزینه های جنگ است.
* کوالالامپور- ایرنا- نمایندگان شرکت فیسبوک در جلسه‌ای پنج ساعته پاسخگوی سئوالات قانونگذاران مجلس نمایندگان اندونزی درباره احتمال سوء استفاده از اطلاعات کاربران اندونزیایی و همچنین وجود اخبار جعلی و نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی بودند.
* تهران- ایرنا- تارنمای بلومبرگ نوشت: پمپئو به دلیل فعالیت هایش در دوران نمایندگی در کنگره به برجام تسلط دارد و مورد اعتماد ترامپ است؛ به همین دلیل بهتر است دمکرات های کنگره با تایید صلاحیت او فرصت اصلاح برجام را به وی بدهند.
* پکن- ایرنا- آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه شب با حضور شخصیت های نظامی چینی و خارجی از جمله ‘دریابان ژانگ وندان' رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش چین در سفارت ایران در پکن برگزار شد.
* تهران- ایرنا- تارنمای بلومبرگ در گزارشی نوشت که رئیس جمهوری فرانسه در سفر به واشنگتن از این فرصت برای متقاعد کردن همتای آمریکایی خود برای حفظ برجام استفاده خواهد کرد اما انتظار پیشرفت غیرمنتظره ای را ندارد.
* پکن- ایرنا- در پی فشارهای فزاینده کشورهای اروپایی و آمریکا بر چین برای رعایت تجارت عادلانه، این کشور اعلام کرد مازاد تجاری اش در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی یک پنجم کاهش یافته است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که هیچ یک از موشک های شلیک شده از سوی واشنگتن و متحدانش به سوریه ساقط نشد، هدف از این تجاوز نظامی را بازدارندگی مقابل استفاده از تسلیحات شیمیایی عنوان کرد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد که یکی دیگر از متهمان حوادث ۱۱ سپتامبر، در شمال سوریه دستگیر شد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا گفت که دیدار احتمالی وی با رهبر کره شمالی تنها در صورتی روی خواهد داد که موفقیت آن تضمین شده باشد و در غیر این صورت واشنگتن رویکرد کنونی خود در قبال پیونگ یانگ را ادامه خواهد داد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاخ سفید و متحدانش در سنا، دمکرات های این نهاد قانونگذاری آمریکا را با تهدید تحت فشار قرار داده اند تا صلاحیت گزینه ترامپ برای وزارت خارجه این کشور را تایید کنند.
* تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که موضع رسمی بغداد مخالفت با اعزام نیروهای عربی به سوریه به جای نظامیان آمریکایی است.
* تهران- ایرنا- سه آمریکایی راست گرای افراطی در ایالت کانزاس در ارتباط با نقشه ای برای کشتار پناهجویان مسلمان اهل سومالی در این ایالت مجرم شناخته شدند.
* دوحه- ایرنا- وزارت دفاع قطر روز چهارشنبه در بیانیه های جداگانه از مشارکت رئیس ستاد نیروهای مسلح و شماری از افسران این کشور در رزمایش «سپرخلیج ۱» که به تازگی در عربستان سعودی برگزار شد، خبر داد و هدف از حضور نظامیان خود را تقویت «روابط برادرانه» توصیف کرد.
* اربیل- ایرنا- حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) روز چهارشنبه اعلام کرد در حمله به پایگاه های ارتش ترکیه در شمال عراق، ۵ سرباز را کشته و ۳ پایگاه متعلق به ارتش ترکیه را از بین برده است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا با تبریک روز نکبت به اشغالگران فلسطین، برای انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس ابراز اشتیاق کرد.
* دوحه- ایرنا- کتابخانه ملی قطر که به تازگی از سوی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی » امیر این کشور افتتاح شد در پایگاه اینترنتی خود اسنادی را منتشر کرد که وابستگی عبدالعزیر آل سعود بنیانگذار حکومت عربستان سعودی به استعمار انگلیس را فاش می کند.
* تهران- ایرنا- ارتش یمن با موشک بالستیک، فرودگاه جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار داد.
* تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی با نگرانی از استقرار نیروهای نظامی ایران در مرز سوریه با فلسطین اشغالی، ارسال جنگنده های خود به رزمایش مشترک با آمریکا را لغو کرد.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری المیادین گزارش داد که پدافند هوایی یمن یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را در استان الحدیده واقع در غرب این کشور سرنگون کرده است.
* باکو- ایرنا- مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان ، همکاری باکو با این آژانس را رضایت بخش خواند.
* اسلام آباد- ایرنا- پیروان مذهب ‘سیک' از سراسر دنیا به ویژه هند به مناسبت سالروز تثبیت مذهب خود در سال ۱۶۹۹ و برگزاری جشن های سال نو، به شهر ‘حسن ابدال' ایالت پنجاب پاکستان سفر کردند تا در عبادتگاه ‘پنجه صاحب' حضور یابند.
* لندن- ایرنا- مجلس اعیان انگلیس روز چهارشنبه به لایحه خروج از اتحادیه اروپا دولت ‘ترزا می' رای مثبت نداد و خواهان اصلاحاتی در آن شد.
* تهران- ایرنا- نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تهران گفت که «راهپیمایی بازگشت» در غزه چهره پلید رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد.
* اسلام آباد- ایرنا- یکی دیگر از اعضای جامعه شیعیان پاکستان روز چهارشنبه در ‘کویته ‘مرکز بلوچستان در حمله هدفمند ترور شد.
* آنکارا- ایرنا- صندوق بین المللی پول با انتشار گزارشی رشد اقتصادی ترکیه در سال میلادی جاری را ۴٫۴ درصد پیش بینی کرد.
* آنکارا- ایرنا- طرح پیشنهادی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زودهنگام در ترکیه به مجلس این کشور ارائه شد.
* تهران- ایرنا- حدود یکهزار و ۵۰۰ تن از عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی «جیش الاسلام» شهر «الضمیر» سوریه را ترک خواهند کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- مالزی برای خرید چند فروند از جنگنده های ساخت پاکستان به نام تندر JF-17 با اسلام آباد وارد مذاکره شده است.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد: ورود بازرسان سلاح های شیمیایی به محل مشکوک به حمله شیمیایی درشهر دومای سوریه به خاطر تیراندازی تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: «رابرت منندز» سناتور ارشد دمکرات آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که با انتخاب «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) به عنوان وزیر خارجه این کشور، مخالف است.
* بیروت- ایرنا- دفتر «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان و نامزد انتخاباتی حزب «جریان المستقبل» اظهارنظر جنجالی منتسب به وی در ارتباط با هشدار نسبت به تبدیل بیروت به حسینیه را تکذیب کرد.
* تهران- ایرنا- ‘کنستانت عمری سلیمانی' عضو کمیته اجرایی فیفا که سمت ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری دموکراتیک کنگو را نیز برعهده دارد، به اتهام فساد مالی بازداشت شد.
شبد**۱۹۵۳**۹۱۲۲

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.