صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفیر اسبق انگلیس خواستار ازسرگیری مناسبات لندن و دمشق شد
سفیر اسبق انگلیس خواستار ازسرگیری مناسبات لندن و دمشق شد

سفیر اسبق انگلیس خواستار ازسرگیری مناسبات لندن و دمشق شد

سفیر اسبق انگلیس در سوریه با اشاره به پیروزی‌های ارتش سوریه در این کشور گفت که لندن بایستی دست از غرور خود برداشته و مناسبات دیپلماتیکش را با دمشق از سربگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، ‘اندرو فلمینگ گرین' که در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ سفیر انگلیس در سوریه بوده است در گفت‌وگو با نشریه ‘هاوس' اظهار کرد: تا زمانی که لندن حکومت بشار اسد را به‌ طور ذاتی برنتابد راهبرد درستی را پیش نگرفته است. وی عنوان کرد که بازگشایی سفارت‌خانه انگلیس در دمشق می‌تواند آغاز قابل قبولی باشد.
گرین تصریح کرد که بشار اسد قصد رفتن ندارد و ناسزاگویی به او راهبرد درستی نیست.
سفیر اسبق انگلیس اضافه کرد: ارتش سوریه پیشرفت‌های قاطعی با کمک روسیه و ایران -دو کشوری که نقش کلیدی در منطقه ایفا می‌کنند- به دست آورده است. حتی اسرائیلی‌ها هم به این نتیجه رسیده که با دولت سوریه کنار بیایند.
وی در اظهارات ادعایی خود، بشار اسد را دست‌نشانده جریان علوی در سوریه دانست که در حدود دو نسل قدرت در این کشور را در دست گرفته‌اند. گرین بابیان این مطالب نتیجه گرفت که انگلیس باید در قبال سوریه سیاست مصلحت‌گرایی را در پیش بگیرد و راهبرد خود را بر روی مقابله با گروه‌های تروریستی همچون داعش متمرکز کند.
سفیر اسبق انگلیس که اکنون به عضویت مجلس اعیان درآمده تصریح کرد که مخالفت با دولت سوریه به سود منافع انگلیس در منطقه نیست. از نگاه او، ‘افراط‌گرایی اسلامی' بزرگ‌ترین تهدید علیه لندن پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.
اظهارات این سیاستمدار انگلیسی در حالی بیان می‌شود که شنبه گذشته آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در این حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور شلیک کرده است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شد و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، دست به اقدام نظامی مشترک علیه سوریه زدند.
اروپام ** هـ ن *شبس*۱۴۸۸ **

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.