صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دولت هند مدارس و دانشگاه های کشمیر را تعطیل کرد
دولت هند مدارس و دانشگاه های کشمیر را تعطیل کرد

درپی ادامه اعتراضات مردمی؛

دولت هند مدارس و دانشگاه های کشمیر را تعطیل کرد

دهلی نو – ایرنا –در پی ادامه اعتراضات مردم کشمیر به بی تفاوتی دولت هند در خصوص اجرای عدالت درباره متهمین به تجاوز و قتل یک دختربچه مسلمان ، مقامات دولتی هندوستان روز پنجشنبه دبیرستان ها و مراکز دانشگاهی این ایالت مسلمان نشین را تعطیل کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روزنامه ‘ایندیا تایمز' در روز پنجشنبه، مقامات این ایالت جهت سرکوب تظاهرات دانشجویان و دانش آموزانی که خواستار اجرای عدالت درباره عاملان تجاوز و قتل دختر خردسالی به نام عاصفه که در ماه ژانویه توسط هشت جوان هندو از روستایی در شمال این ایالت ربوده و پس از تجاوزهای گروهی به قتل رسید، اقدام به تعطیلی کردن این مراکز آموزشی کردند.
مقامات ایالتی گفته اند: این تصمیم برای جلوگیری از ادامه و گسترش تظاهرات اعتراضی که از دیروز در سراسر کشمیر آغاز شده است ،اتخاذ شده است.
علیرغم این اقدام مقامات ایالتی، تظاهرات در بسیاری از نقاط دره کشمیر همچنان ادامه دارد و در برخی موارد به خشونت کشیده شده است.
بعضی از تظاهرکنندان به علت برخورد خشن پلیس آسیب دیده اند.
حزب حاکم بهارتیا جانتا (بی جی پی) به دنبال افزایش اعتراض های مردمی از وزیران این حزب خواسته است با استعفا از دولت ائتلافی کشمیر خارج شوند.
شکاف بین این دو حزب که دولت ائتلافی ایالت جامو و کشمیر را تشکیل داده اند، پس از تجاوز و قتل دختر هشت ساله کشمیری افزایش یافته است.
یک گروه از هندوهای افراطی کشمیر برای وارد کردن فشار به مسلمانان برای خروج از کاتوا در سال گذشته اقدام به ربودن یک دختر بچه مسلمان ، تجاوز و قتل وی کردند.
درخواست حزب بی جی پی برای خروج وزیران این حزب در دولت ائتلافی کشمیر پس از استعفای دو وزیر وابسته به این حزب در ارتباط با پرونده کاتوا منتشر می شود.
آساق**۱۴۲۴**شبس*۱۸۵۹

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.