صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / حکایت های عطار نسخه آرامش روح است
حکایت های عطار نسخه آرامش روح است

استاد دانشگاه :

حکایت های عطار نسخه آرامش روح است

یک استاد دانشگاه پرداختن به افکار عطار نیشابوری را چاره بسیاری از مشکلات کنونی جامعه دانست و گفت: حکایت های زیبای این عارف ادیب، نسخه ای برای آرامش روح است.

ساغر سلمانی نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: از آنجا که عطار در آثار خود به دنبال معرفی انسان کامل و جایگاه واقعی آن است، پرداختن به افکار و اندیشه های وی در جامعه آشوب زده و سردرگم امروز می تواند راهکارهایی را برای بسیاری از مشکلات فرهنگی ارائه کند.
وی از عطار به عنوان بزرگمردی یاد کرد که تاثیر زیادی در اندیشه شاعران غیر ایرانی داشته و افزود: این شاعر عارف شرایط بسیار سخت را در کودکی تجربه کرده و مرور حکایت های زیبای او، گاه مانند یک روانشناس، آرامش روح و روان را برای انسان به همراه می آورد.
دبیر علمی همایش « زبان فارسی و اندیشه ایرانی اسلامی عطار نیشابوری» که اخیرا در نیشابور و تهران برگزار شد، ادامه داد: تاثیر چنین همایش هایی می تواند علاوه بر فرهیختگان و دانشگاهیان، مردم عادی را هم درگیر کرده و آنها را با آثار بزرگانی چون عطار آشنا کند.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اضافه کرد: عطار از بزرگترین شاعران و عارفان است که نه تنها در ایران بلکه درخارج از کشور هم شخصیتی شناخته شده و برجسته است.
وی با بیان اینکه حدود ۱۱۴ اثر به تعداد سوره های قرآن به عطار نسبت داده شده، گفت: باید برای اطلاع از صحت و سقم این مساله، واکاوی و پژوهش شود.
سلمانی عطار را استاد، پیر و فرزانه مولانا معرفی و به بیت زیر از مولوی در این باره اشاره کرد.
عطار روح بود و سنایی دو چشم او
ما از پی سنایی و عطار آمدیم
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تاثیرپذیری مولانا از عطار، نکته ای مهم است که می تواند ارزش مقام و جایگاه عطار را مشخص کند، گفت: پایان عمر عطار نیشابوری اواسط قرن ششم و حین حمله مغول بود.
به گفته وی، آثار ارزشمند عطار سالهای آینده نیز مورد استفاده پژوهشگران و فرهنگ دوستان قرار خواهد گرفت.
فراهنگ**۱۵۴۰**۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.