صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اهمیت رضایتمندی مردم کمتر از اجرای پروژه های بزرگ نیست
اهمیت رضایتمندی مردم کمتر از اجرای پروژه های بزرگ نیست

وزیر نیرو:

اهمیت رضایتمندی مردم کمتر از اجرای پروژه های بزرگ نیست

رنا- وزیر نیرو با اشاره به اینکه اهمیت رضایتمندی مردم کمتر از اهمیت اجرای پروژه های بزرگ نیست گفت: اگرچه در سال های اخیر پروژه های بزرگی در زمینه آب و انرژی در سطح کشور اجرا شده اما رضایتمندی مردم به صورت کامل محقق نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش کسب و کار نیوز رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نیروگاه برقابی مارون و سد تنظیمی آریوبرزن شهرستان بهبهان اظهار کرد: اجرای این طرح های بزرگ کار آسانی نیست و از زمان مطالعه تا اجرا نیروهای متعددی به کارگیری می شوند تا بتوانیم به این افتخارات دست پیدا کنیم.
وی افزود: اکنون در دنیایی به هم پیوسته زندگی می کنیم و به برکت فناوری ها، دیوارها برداشته شده و در کمترین زمان ممکن همه می‌توانند از تمام اتفاقات روز جهان مطلع شوند.
وزیر نیرو گفت: در این دنیای مدرن دیگر نیازی به جهانگردی و مشاهده دستاوردهای نوین جهانی نیست بلکه با ساده‌ترین امکانات می توانیم اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آوریم.
وی تصریح کرد: امروزه می‌دانیم که در زمینه آب و انرژی در دنیا چه اتفاقاتی رخ داده و یا در حال رخ دادن است چرا که براساس آمارهای جهانی هنوز از هر ۱۰ نفر یک نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارد.
وی گفت: بر اساس همین آمارها از هر سه نفر یک‌ نفر به سیستم بهداشتی دسترسی ندارد و هزاران نفر از زنان و کودکان برای رسیدن به آب شرب کیلومترها را طی می کنند.
وی بیان کرد: در سال های اخیر برنامه های مختلفی را در زمینه آب و انرژی از حدود ۴۶ کشور مطالعه و از نزدیک مشاهده کرده ایم .
وزیر نیرو تصریح کرد: اکنون به رغم تمامی پیشرفت ها و کارهای بزرگی که در سطح کشور در زمینه آب و انرژی انجام شده در زمینه ایجاد و افزایش سطح رضایتمندی مردم نمره خوبی نمی گیریم.
وی تصریح کرد: اگرچه در سال های اخیر با کار سخت، پروژه های عمرانی بزرگی اجرا شده اما در زمینه ایجاد تعادل بین طرح ها و متناظر آن رضایتمندی مردم آن گونه که باید تلاش نکرده ایم هر چند نباید انگشت اتهام را به سمت گروه و یا نفر خاصی بگیریم بلکه باید در صدد جبران این ضعف باشیم.
اردکانیان اظهار کرد: آب آشامیدنی سالم و سیستم تصفیه فاضلاب و امکان داشتن معیشت مناسب و متناسب با آداب و خلق و خوی شهرها در بخش های مختلف حق مسلم مردم است.
در ادامه این مراسم فاز دوم نیروگاه برقابی مارون و سد تنظیمی آریوبرزن شهرستان بهبهان در استان خوزستان به بهره برداری رسید.
طرح نیروگاه مارون با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات برق احداث شده و مجهز به دو توربین است و قادر است ۳۸۰ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق کشور منتقل نماید.
برای احداث واحد دوم نیروگاه مارون ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح های عمرانی و منابع داخلی سازمان آب و برق خوزستان هزینه شده است.
همچنین سد تنظیمی آریوبرزن شهرستان بهبهان نیز با حضور رضا ارکانیان وزیر نیرو آبگیری و به بهره برداری رسید.
سد تنظیمی آریوبرزن برای تامین حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب احداث شده و دارای ارتفاع ۴۷٫۵ متر ، طول تاج ۲۵۷ متر، عرض تاج پنج متر و حجم مخزن در تراز نرمال ۹۹٫۶ میلیون متر مکعب می باشد.
۲ واحد نیروگاهی هر یک با ظرفیت پنج مگاوات و حداکثر دبی عبوری از هر واحد حدود ۳۲٫۵ متر مکعب برثانیه برای آن پیش بینی شده است.
وزیر نیرو روز چهارشنبه برای افتتاح چند طرح برق آبی به استان خوزستان سفر کرده است که تا کنون چند طرح را در آبادان،خرمشهر، کارون، اهواز و بهبهان افتتاح کرده است.
اردکانیان در ادامه سفرش به استان خوزستان روز پنجشنبه چند طرح دیگر را در شهرستانهای ایذه، باغملک، شوشتر، دزفول و اندیمشک افتتاح یا کلنگ زنی خواهد کرد.
۷۱۵۲/۶۰۶۴

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل ۱۵۵ پروژه نیمه‌تمام نفتی در دولت سیزدهم/ ۱۸ میلیون لیتر افزایش تولید بنزین داشتیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، وزیر نفت در نشست خبری مشترک سخنگوی دولت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.