صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آیین بزرگداشت روز ارتش ایران در پکن برگزار شد
آیین بزرگداشت روز ارتش ایران در پکن برگزار شد

آیین بزرگداشت روز ارتش ایران در پکن برگزار شد

آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه شب با حضور شخصیت های نظامی چینی و خارجی از جمله 'دریابان ژانگ وندان' رییس ستاد نیروی دریایی ارتشپکن - ایرنا - آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه شب با حضور شخصیت های نظامی چینی و خارجی از جمله 'دریابان ژانگ وندان' رییس ستاد نیروی دریایی ارتشچیندر سفارت ایران در پکن برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم که با حضور شخصیت های نظامی چین، وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی مقیم این کشور و جمعی از کارکنان و دیپلمات های ایرانی برگزار شد، شرکت کنندگان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ‘علی اصغر خاجی' سفیر ایران در چین ایران و ناخدا ‘صمدیان' وابسته نظامی ایران در چین تبریک گفتند.

** نقطه تاریکی در روابط ایران و چین وجود ندارد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در دیدار با ‘دریابان ژانگ وندان' رییس ستاد نیروی دریایی ارتش چین با اشاره به روابط تاریخی ایران و چین اظهار کرد در حال حاضر نقطه تاریکی در روابط دو کشور وجود ندارد.
علی اصغر خاجی گفت دو کشور ایران و چین از تمدن های کهن آسیا هستند که قدمت همکاری آنها به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل از جاده ابریشم بر می گردد.
وی وابستگی متقابل، منافع و تهدیدهای مشترک را اساس همکاری و اتحاد بازیگران در عرصه مناسبات جهانی دانست و گفت که امروز ایران و چین دارای منافع مشترک بسیار هستند و تهدیدهای مشترکی نیز پیش رو دارند که زمینه ساز همکاری دو طرف شده است.
وی با اشاره به اینکه چین ۱۰ سال شریک اول ایران بوده گفت: روابط تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۳۷ میلیارد دلار رسید.
وی همکاری در بخش های فاینانس، سرمایه گذاری و تبادل فن آوری را با ظرفیت های بالا دانست و افزود: انرژی از مهمترین زمینه های همکاری دو کشور است و چین اکنون بزرگترین خریدار نفت ایران و ایران ششمین کشور تامین کننده نفت این کشور است.

** آماده همکاری های فنی با ایران هستیم
‘دریابان ژانگ وندان' رییس ستاد نیروی دریایی ارتش چین نیز در این آیین با تجلیل از ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کشورش برای هر گونه همکاری فنی با ایران اعلام کرد.
او با اشاره به دعوت خود به ایران جهت شرکت در ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران اظهار امیدواری کرد این اجلاس مقدمه ای برای افزایش همکاری های دو ارتش باشد.
رییس ستاد نیروی دریایی ارتش چین با اشاره به نقش ایران در مقابله با تروریسم تاکید کرد جمهوری اسلامی همیشه به عنوان کشوری صلح دوست، حامی صلح در منطقه است و برای تحقق این مهم نیز تلاش خود را بکار گرفته است.

** ارتش در بالاترین حد آمادگی نظامی قرار دارد
‘ناخدا صمدیان' وابسته نظامی ایران در چین نیز در این دیدار، ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از قویترین ارتش های منطقه دانست و گفت: ارتش امروز در بالاترین حد آمادگی نظامی قرار دارد و آماده مقابله با هر نوع زیاده خواهی قدرت های زورگو است.
وابسته نظامی ایران در چین گفت: ۲۹ فروردین در ایران به عنوان روز ارتش، نماد کرامت، افتخار و بازدارندگی در ایران اسلامی است.
او به روابط خوب دو کشور پرداخت و از نیروهای مسلح ایران به عنوان نیروهایی با بنیه دفاعی قوی و مجرب در منطقه یاد کرد.
این مراسم با برش کیک «بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» به پایان رسید.
امام خمینی (ره) روز بیست و نهم فروردین سال ۵۸ را به عنوان «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» اعلام کردند و این روز در تقویم رسمی کشور نیز به همین نام ثبت شده است.
**آساق**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.