صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا قصد ایجاد یک ارتش عربی در شمال سوریه را دارد
آمریکا قصد ایجاد یک ارتش عربی در شمال سوریه را دارد

ادعای رسانه ترک:

آمریکا قصد ایجاد یک ارتش عربی در شمال سوریه را دارد

ایرناـ وبسایت خبر.7 ترکیه در گزارشی اعلام کرد که آمریکایی ها می خواهند یک ارتش عربی در شمال سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه ایجاد کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبر.۷ با استناد به اطلاعات مندرج در مطبوعات آمریکایی در گزارشی تحت عنوان ‘ارتش عربی در مرز ترکیه' نوشت: آمریکایی ها که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد سوریه شده بودند، امروز با متلاشی شدن این تشکیلات تروریستی، بایستی از سوریه خارج شوند اما با بهانه ‘کمک به ثبات در شمال شرقی سوریه' به دنبال حفظ موقعیت خود در سوریه هستند و برنامه ریزی برای تشکیل یک ارتش عربی نزدیکی مرزهای ترکیه را آغاز کرده اند.
خبر.۷ اضافه کرد: تهدید به خروج ترامپ از سوریه، سران بسیاری از کشورهای عربی را ترسانده است و آنها به منظور تشویق آمریکا مبنی بر ماندن در سوریه، شروع به اقدامات گوناگون از جمله حمایت های مالی از گروه های تحت حمایت واشنگتن در سوریه کرده اند.
به نوشته این رسانه، در همین راستا چندی پیش دیداری میان جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و عباس کامل رییس سازمان اطلاعات مصر انجام گرفت و همکاری این دو کشور در تشکیل یک ارتش عربی در شمال سوریه تثبیت شد.
خبر.۷ تاکید کرد: بنا بر اطلاعات مندرج در مطبوعات آمریکایی، کشورهای عربستان، امارات، مصر، قطر و اردن همزمان با اعزام سرباز، در زمینه های مالی نیز به تشکیل ارتش عربی در شمال سوریه کمک خواهند کرد.
چندی پیش روزنامه استار با اشاره به باج گیری آمریکا از کشورهای عربی، گزارشی را مبنی بر ارسال کمک های عربستان به نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) منتشر کرد.
این روزنامه اعلام کرد که عربستان سعودی برای تقویت ائتلاف ضد ایرانی آمریکا در منطقه، ۳۰۰ کامیون حامل تجهیزات کمکی در اختیار نیروهای تروریستی حاضر در سوریه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) قرار داده است.
بنا بر اعلام این رسانه، اطلاعات دریافتی از منابع محلی حاکی از آن است که ۳۰۰ کامیون حامل تجهیزات کمکی، از منطقه اقلیم کردستان عراق به مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د در شمال سوریه رسیده است.
به نوشته این رسانه، مقامات عربستانی و نمایندگان گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د در چند روز آینده گرد هم خواهند آمد تا درباره موضوعاتی مثل تاسیس پایگاه نظامی عربستان در مناطق تحت کنترل گروه های کُردی شمال سوریه مذاکره کنند.
خاورم/۱۹۰۵

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.