صفحه اصلی / فرهنگی / چرخ زدن در ۲۵ موزه استان یزد
چرخ زدن در ۲۵ موزه استان یزد

موزه

چرخ زدن در ۲۵ موزه استان یزد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به فعالیت 25 باب موزه در این استان، برنامه‌های واحد موزه‌های این استان در سال جاری را تشریح کرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به فعالیت ۲۵ باب موزه در این استان، برنامه‌های واحد موزه‌های این استان در سال جاری را تشریح کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، «ساشا ریاحی مقدم» با تاکید بر این نکته که در دنیای امروز کشورهای مختلف با بالا بردن سطح کیفی موزه‌ها در راه جذب گردشگر از هرگونه تلاشی دریغ نکرده و حاصل این تلاش به وجود آمدن انواع موزه در جهان پیرامون ماست، اظهار کرد: خوشبختانه یکی از شاخصه‌ها و جاذبه‌های اصلی گردشگری استان یزد نیز موزه‌های این استان است که دارای تنوع زیادی است.

وی افزود: موزه‌های استان یزد به عنوان محل نگهداری انواع اشیای قدیمی و سنتی در تمام ایام سال همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

ریاحی‌مقدم در این باره تصریح کرد: در این استان افزون بر ۲۵ باب موزه فعال است که نیمی از آن زیر نظر دستگاه‌های دولتی و بقیه توسط بخش غیردولتی و به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی اداره می‌شود.

این مسئول، از جمله پلان‌ها و برنامه‌های واحد موزه‌های استان در سال جاری را تهیه طرح‌های محتوایی برای موزه‌ها، همسان‌سازی اطلاعات اشیاء و لیبل‌ها براساس نوع اشیا نمایشی، بازنگری اشیاء موزه‌ای و غنی‌سازی محتوی آثار بر اساس طرح محتوایی، بازبینی فضاهای موزه و در صورت امکان اختصاص فضاهایی تعریف شده به آن، ذکر کرد.

وی پیگیری برای تجهیز کردن ابتدایی و اولیه موزه‌ها در راه حرکت به سمت موزه‌های سبز را یکی دیگر از این برنامه‌ها خواند و افزود: راه اندازی و افتتاح موزه‌های در دست اقدام اداره کل، بررسی کمبود و نقایص موجود در موزه‌ها و هدف‌گذاری برای جذب اعتبارات لازم برای رفع آنها، تهیه بانک اطلاعاتی موزه های استان، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با مجموعه‌داران و موزه داران استان و برگزاری نشست‌های تبادل اطلاعات در حوزه‌های تخصصی موزه و موزه‌داری، نیز از برنامه‌های واحد موزه‌های استان در سال جاری است.

ریاحی‌مقدم خاطرنشان کرد: البته در سالجاری برنامه‌های دیگری نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مدیران موزه‌های استان، ترتیب دادن شرایطی برای بازدیدهای گروهی مدیران موزه‌ها از موزه‌های سطح کشور، ارتباط با دانشگاه‌ها و انجام طرح‌های مشترک، پرداختن علمی به مبحث تبلیغات در حوزه موزه‌ها و معرفی موزه‌های استان به سراسر ایران، تهیه بروشورهای تخصصی ویژه کودک و نوجوان در موزه‌ها و ارتباط هدفمند با مدارس ابتدایی در راستای آموزش‌های پایه‌ای را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این برنامه‌ها در واحد موزه‌های استان در سال جاری، شاهد رشد و پیشرفت گسترده‌ای در این حوزه باشیم.

معاون میراث فرهنگی استان در پایان نیز یادآور شد: امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۹۷ به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره کل در سطح استان برای مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی رایگان است.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.