چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پکن آمریکا را از دخالت در امور داخلی چین برحذر داشت
پکن آمریکا را از دخالت در امور داخلی چین برحذر داشت

پکن آمریکا را از دخالت در امور داخلی چین برحذر داشت

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات یک مقام آمریکایی که «مدعی بازداشت ده ها هزار تن از مسلمانان» منطقه 'سی کیانگ' توسط چین شده بود واشنگتن را از دخالت در امور داخلی پکن برحذر داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش کسب و کار نیوز ‘لورا استون' دستیار معاون اداره آسیای شرقی و اقیانوس آرام وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه مدعی شده بود چین ده ها هزار تن از مسلمانان منطقه ‘سین کیانگ' در شرق این کشور را بازداشت کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در واکنش به اظهارات این مقام آمریکایی اعلام کرد همه می دانند مردم سین کیانگ از «زندگی و کار خود رضایت دارند» و از «زندگی صلح آمیز و پیشرفته» لذت می برند.
‘هوا چون اینگ' افزود: ما امیدواریم آمریکا و همچنین دیگران بتوانند به طور عینی وضعیت چین را ببینند و از «دخالت در امور داخلی چین» و یا انتشار اخبار نادرست در مورد آن خودداری کنند.
‘لورا استون' دستیار معاون اداره آسیای شرقی و اقیانوس آرام وزارت امور خارجه آمریکا در پکن در جمع خبرنگاران اظهار کرد بازداشت های گسترده در استان سین کیانگ «تصویر نگران کننده ای» به وجود آورده است در این زمینه از مقامات چینی می خواهیم «نظامی شفاف تر و پاسخگوتر» داشته باشند.
وی اظهار کرد ما از تلاش مقامات چین برای «تضعیف حقوق مشروع ایغورها و دیگر مسلمانان» در سین کیانگ نگرانیم ما همچنین از ادامه وضع موجود نگران هستیم و خواستار «اعمال قانون و شفاف سازی» در بازداشت شهروندان این کشور هستیم.
این مقام وزارت امور خارجه آمریکا افزود: به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات درست نمی توانیم امار درستی از تعداد بازداشت شدگان ارایه کنیم اما می دانیم حداقل ده ها هزار تن از مسلمانان این منطقه بازداشت شده اند.
‘سین‌کیانگ' یا ‘شین‌جیانگ' نام ناحیه خودمختار بزرگی با مرکزیت ‘اورومچی' در غرب جمهوری خلق چین است این ناحیه پیش از این ترکستان چین یا ترکستان شرقی نام داشت.
مسلمانان اویغور ساکنان اصلی این منطقه هستند.
**آساق**۱۹۰۴**۱۶۶۳**

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.