صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پاسخ مقاومت به هرگونه تجاوز ‘اسرائیل’ کوبنده خواهد بود
پاسخ مقاومت به هرگونه تجاوز ‘اسرائیل’ کوبنده خواهد بود

رای الیوم:

پاسخ مقاومت به هرگونه تجاوز ‘اسرائیل’ کوبنده خواهد بود

تهران-ایرنا- روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' روز چهارشنبه نوشت: اگر تل آویو بخواهد با سوریه و متحدانش وارد جنگ شود، بداند که این پاسخ محور مقاومت کوبنده خواهد بود و باید خود را برای خسارت های جانی و مالی فراوان آماده کند.

عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم بااشاره به مقاله توماس فریدمن نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی در روزنامه نیویورک تایمز با عنوان ‘سوریه بزودی شعله ور خواهد شد' نوشت: تجاوز احتمالی ‘اسرائیل' به محور مقاومت با توجه به قدرت دفاعی و هجومی ایران، سوریه و حزب الله با واکنش محکمی مواجه خواهد شد حتی جنگنده های اسرائیلی اکنون از بیم این امر وارد حریم هوایی سوریه نمی شوند و از بیم ساقط شدن این جنگنده ها، به حملات موشکی از طریق حریم هوایی لبنان اکتفا می کنند.
سردبیر رای الیوم برآورد کرد که ایران ، حزب الله و سوریه با هزاران فروند موشک در بردهای مختلف و پهپادهای مجهز به سلاح، توان وارد کردن خسارت های زیادی را به رژیم صهیونیستی در بعد نظامی و غیر نظامی دارند.
عطوان با بیان این که پدافند هوایی سوریه در برابر حملات احتمالی تل آویو به حریم هوایی این کشور یا مواجهه نظامی اش با ایران در آماده باش کامل قرار دارد، افزود: ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حملات انتقامجویانه ایران به خصوص پس از حمله موشکی به پایگاه تیفور(T4)، در مرزهای سوریه و لبنان در حالتی از وحشت مستقر شده است.
به نوشته رای الیوم، قدرت دفاعی ارتش سوریه که در ماه های اخیر بیشتر تقویت شده است نگرانی هایی را در محافل نظامی اسرائیلی برانگیخته است به خصوص پس از منهدم شدن پنج فروند از هشت موشک پرتاب شده به فرودگاه تیفور و نیز احتمال تقویت سوریه با موشک های ‘اس ۳۰۰ ‘ روسی پس از تجاوز انگلیس، فرانسه، آمریکا به این کشور.
این تحلیلگر ابراز عقیده کرد که با توجه به احتمال برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل رسوایی های جنسی و سیاسی بعید نیست اسرائیلی ها پیش از طرد وی از کاخ سفید، جنگی را در منطقه به راه بیندازند چرا که از نظرشان هیچ رئیس جمهوری به اندازه ترامپ از سیاست های خصمانه آن ها حمایت نخواهد کرد.
عطوان افزود در صورت وقوع جنگ، ویرانی ها و خسارت های عظیم آن متوجه رژیم صهیونیستی خواهد شد و این رژیم به سلامت از آن خارج نخواهد شد.
خاورم**۹۳۶۶** ۱۰۴۹

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.