صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر آموزش و پرورش: برنامه جدی برای تقویت مدارس ایرانی در خارج داریم
وزیر آموزش و پرورش: برنامه جدی برای تقویت مدارس ایرانی در خارج داریم

وزیر آموزش و پرورش: برنامه جدی برای تقویت مدارس ایرانی در خارج داریم

آنکارا- ایرنا- محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: برنامه جدی برای تقویت مدارس ایرانی در خارج داریم و در سال تحصیلی پیش رو، مسائل و مشکلات این مدارس را بررسی و حل خواهیم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بطحایی در جریان سفر چند به ترکیه و در جریان بازدید از قدیمی ترین و بزرگترین مدرسه ایرانیان در خارج از کشور در شهر استانبول افزود: مدارس ایران در خارج، نقش محوری در پایداری فرهنگ ایرانی دارند.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای حل مسائل مدارس ایرانی در خارج از کشور گفت: تمهیدات و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.
وی حفظ مولفه ها و نشانه های فرهنگی را از مهمترین دستاوردهای مدارس ایرانی در خارج از کشور خواند و افزود: تنگناهایی که ما در مدارس خارج از کشور داریم، اقتضا می کند که برنامه خاص برای توسعه و پیشرفت این مدارس در خارج از کشور داشته باشیم.
وی توجه به مدارس ایرانی در کشورهای همسایه را ضروری دانست و اظهار کرد: در کشورهایی که روابط نزدیکی داریم، در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نیز باید توجه ویژه کنیم.
به گزارش کسب و کار، صابر سپهری سرپرست مدارس ایرانی خارج از کشور حوزه آسیای میانه، روسیه، قفقاز و ترکیه نیز در این بازدید گزارشی از فعالیت آموزشی و مدارس فعال در حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.
استانبول سرپرستی مدارس ایرانی آسیای میانه، قفقاز و ترکیه را با ۱۶ مجتمع اموزشی در ۱۲ کشور بر عهده دارد و وسیع ترین حوزه آموزشی ایران در خارج از کشور است.
وزیر آموزش و پرورش پس از بازدید از این مدرسه، جهت شرکت در یک نشست در روسیه عازم مسکو شد.
خاورم/۱۹۰۵

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.