صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مجلس ترکیه لایحه تمدید وضعیت فوق العاده را تصویب کرد
مجلس ترکیه لایحه تمدید وضعیت فوق العاده را تصویب کرد

مجلس ترکیه لایحه تمدید وضعیت فوق العاده را تصویب کرد

ایرنا- مجلس ترکیه لایحه پیشنهادی دولت در خصوص تمدید وضعیت فوق العاده سه ماهه در این کشور را تصویب کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پیشنهاد تمدید وضعیت فوق العاده در جلسه روز گذشته شورای عالی امنیت ملی ترکیه که به ریاست رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور برگزار شد، مورد تاکید قرار گرفته و پس از تایید در هیات وزیران، با امضای بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه به مجلس ملی این کشور ارایه شد.
بر اساس این لایحه، وضعیت فوق العاده در ترکیه از ساعت ۰۱:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ به مدت سه ماه دیگر تمدید و اجرا خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، برابر قانون، طرح تمدید وضعیت فوق العاده پس از تصویب در شورای امنیت ترکیه، توسط نخست وزیری این کشور برای تایید نهایی به مجلس این کشور ارائه می شود.
وضعیت فوق العاده در ترکیه از روز ۲۷ تیرماه سال ۱۳۹۵ (۱۹ جولای ۲۰۱۶) و پس از کودتای نافرجام ۲۵ تیرماه سال گذشته (۱۵ جولای ۲۰۱۶) آغاز شده و در هفت دوره سه ماهه پیاپی اجرا شده و امروز در خصوص تمدید دوره آن در مجلس این کشور تصمیم گیری شد.
ترکیه بعد از کودتای نافرجام، با برقراری و اجرای وضعیت فوق العاده در هفت دوره متوالی که همچنان ادامه دارد و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور ‘بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت پرداخته است.
وضعیت فوق العاده در ترکیه به دولت اجازه می دهد تا بدون نیاز به مصوبه پارلمان، قوانین جدیدی را که حکم قانون دارد، تصویب و اجرا کند.
بر اساس تصمیم دولت ترکیه متاثر از قانون وضعیت فوق العاده و با صدور بخشنامه های در حکم قانون، تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر دستگیر و یا به دخالت داشتن در کودتا متهم شده اند.
خاورم/۱۹۰۵

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.