صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سناتور ارشد دمکرات به نامزد پست وزیرخارجه آمریکا رای منفی می دهد
سناتور ارشد دمکرات به نامزد پست وزیرخارجه آمریکا رای منفی می دهد

سناتور ارشد دمکرات به نامزد پست وزیرخارجه آمریکا رای منفی می دهد

یرنا-خبرگزاری رویترز گزارش داد:«رابرت منندز» سناتور ارشد دمکرات آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که با انتخاب «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) به عنوان وزیر خارجه این کشور، مخالف است.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از رویترز،منندز از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و به ویژه شخص پمپئو به دلیل نداشتن دیدگاهی راهبردی در مورد سیاست خارجی این کشور انتقاد کرد و گفت: معتقدم که دیپلمات ارشد کشور ما باید پیشرو باشد، اما تمایلاتی که وی (پمپئو) در گذشته نشان داده است، منعکس کننده ارزش های کشور ما نیست و برای دیپلمات ارشد ما قابل قبول نمی باشد.
وی افزود: به همین دلیل، به پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه مان رای منفی خواهم داد.
منندز با بیان اینکه پمپئو در مورد سفر اخیرش به کره شمالی به وی حرفی نزده است، گفت که رئیس سیا همچنین به پرسش های او در مورد تحقیقات فدرال در زمینه احتمال تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه برای تاثیر بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، پاسخ نداده است.
براساس این گزارش،اگر قرار بود پمپئو حمایت قوی دمکرات ها و جمهوریخواهان را در کمیته روابط خارجی و سنای آمریکا احراز کند، در آن صورت این پیام را می رساند که وزیر خارجه جدید ترامپ از حمایت کنگره و شخص رئیس جمهوری برخوردار است، اما نمایندگان مخالف با وزیر پیشنهادی خارجه معتقدند که وی برای عهده داری این منصب، بیش از اندازه جنگ طلب و به لحاظ ایدئولوژیکی بسیار محافظه کار است.
در حالی که پمپئو حمایت کمیته روابط خارجی سنا را از دست داده، اما هنوز ممکن است در مجلس سنا مورد تائید قرار گیرد.
با این همه، وی از سال ۱۹۲۵، نخستین نامزد احراز پست وزیر امور خارجه آمریکا است که حمایت این کمیته را به دست نیاورده است، که این مساله، حتی در صورت تائید شدن در سنا، وی را تضعیف می کند. در همین حال، حامیان پمپئو می گویند که او حمایت سنا را کسب می کند.
رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته پمپئو را پس از برکناری «رکس تیلرسون» از سمت وزیر امور خارجه برای احراز این منصب نامزد کرد.
تیلرسون در زمینه سیاست خارجی با ترامپ اختلاف نظر داشت و نمایندگان آمریکایی، وی را به دلیل کوتاهی در همکاری نزدیکتر با آنها مورد انتقاد قرار می دادند.
شبد**اروپام**۹۱۰۹**۱۰۱۰

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.