صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روزنامه اسپانیایی: عربستان آماده پرداخت هزینه جنگ سوریه است
روزنامه اسپانیایی: عربستان آماده پرداخت هزینه جنگ سوریه است

روزنامه اسپانیایی: عربستان آماده پرداخت هزینه جنگ سوریه است

روزنامه لا وانگواردیا چاپ بارسلون در تحلیلی نوشت: عربستان سعودی، گوش خود را برای برنامه ترامپ در اعزام نیروی عربی‌ به کردستان سوریه ناشنوا کرده اما آماده پرداخت هزینه های جنگ است.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، در این مطلب آمده است: «دونالد ترامپ» یک روز پس از صحبت با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و پس اعلام تصمیمش برای خروج دو هزار سرباز آمریکایی از سوریه، ابراز داشت که اگر عربستان سعودی می‌ خواهد آمریکایی ها در سوریه بمانند، باید هزینه آن را پرداخت کنند.
نشریه وال استریت ژورنال با این ایده و به نقل از مقامات بلند پایه واشنگتن، به این گمانه زنی‌ پرداخته که یک نیروی عربی، جایگزین نیروی نظامی آمریکا در سوریه شود تا پس از شکست داعش در ثبات بخش شمال شرقی‌ کشور کمک کند.
این ایده ای است که از «جان بولتون» مشاور جدید امنیت ملی‌ ترامپ سرچشمه گرفته تا نه تنها عربستان سعودی و امارات شریک آمریکا درگیر این امر کند، بلکه مصر را نیز وارد این ماجرا کند.
با این حال، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان بلافاصله اعلام کرد که گفتگوهایی با واشنگتن وجود دارد تا در هزینه مالی‌ دخیل شدن در ائتلاف گسترده در سوریه، شریک شود.
رسانه مذکور به نقل از وزیر سعودی خاطرنشان ساخت که ایده اعزام نیرو به سوریه، جدید نیست و در سال ۲۰۱۶ نیز در همین زمینه با «باراک اوباما» گفتگویی انجام گرفت اما به نتیجه ای ختم نشد.
وزیر سعودی با تائید این امر که اکنون با دولت ترامپ نیز گفتگویی انجام گرفته است، افزود: گذاشتن پول برای پرداخت کار دیگران با گذاشتن سربازان سعودی در جبهه، مساوی نیست زیرا عواقب آن جدی تر است.
روزنامه یادآوری کرد که نیروهای آمریکایی در ۱۰ پایگاه در کردستان سوریه مستقر هستند و در آنجا از شبه نظامیان کرد مدافع خلق که علیه داعش می جنگند، حمایت می‌ کند.
نشریه در ادامه و در پاسخ به این سئوال که مقامات واشنگتن، چه چیزی را ثبات می‌ نامند؟، آورده است که تنها یک استدلال برای اعتبار دادن به جایگزینی نیروهای آمریکایی از سوی یک نیروی عربی‌ است، اما ابتدا باید دید که تا چه حد، کردها یک نیروی چند ملیتی عربی‌ را خواهند پذیرفت.
استقرار نیروهای نظامی عربی‌ سنی، به معنی‌ قرار دادن آنها مقابل شبه نظامیان شیعه بسیج شده از سوی ایران است که دولت «بشار اسد» بر آنها تکیه می‌ کند و بخش بزرگی‌ از کشور را تحت پوشش خود قرار داده ا‌ند.
این روزنامه در پایان این سئوال ها را مطرح می کند که آیا جان بولتون می‌ خواهد سعودی ها و ایرانی ها را برای نابود کردن سوریه، در جنگ با هم قرار دهد؟ آیا محمد بن سلمان چنین چیزی را می‌ خواهد؟ آیا مصر که روابط خوبی‌ با روسیه دارد، حاضر است که در این ماجرا شرکت کند؟
شبد**اروپام *۵*۴۹۱**۱۳۷۹

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.