صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / راهپیمای بازگشت چهره پلید رژیم صهیونیستی را آشکار کرد
راهپیمای بازگشت چهره پلید رژیم صهیونیستی را آشکار کرد

نماینده حماس:

راهپیمای بازگشت چهره پلید رژیم صهیونیستی را آشکار کرد

رنا نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تهران گفت که «راهپیمایی بازگشت» در غزه چهره پلید رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «خالد قدومی» امروز در نشست تخصصی بررسی نقش راهپیمایی های بازگشت در تقابل با معامله قرن در تهران گفت: این راهپیمایی ها، چهره پلید رژیم صهیونیستی را برای جهانیان برملا کرد.
وی افزود: در دیدارهایی که با دوستان اروپایی خود داشتیم آنها به صراحت گفتند رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار است چرا که این راهپیمایی ها، مردمی و مسالمت آمیز است اما تک تیراندازان این رژیم به قصد کشتار شلیک می کنند و با هدف کودک کشی به صحنه آمدند.
نماینده حماس با اشاره به تظاهرات گسترده هفته های اخیر فلسطینیان در نوار غزه خاطر نشان کرد که بار دیگر فرزندان برومند فلسطین به میدان آمدند و با این کار دشمن را غافلگیر کردند، دشمنی که چنین ترویج می کرد که مردم خسته شده اند و توجهی به پروژه مقاومت ندارند. فلسطینیان این مرزهای ساختگی را در هم شکستند و به ندای مقاومت لبیک گفتند.
قدومی با اشاره به مساله اسرا تاکید کرد: اسرا ستون آرمان فلسطین هستند و اکنون حدود ۶۵۰۰ اسیر در زندان های رژیم صهیونستی به سر می برند و همچنین ۴۸ اسیر به مدت ۲۰ سال در زندان های رژیم صهیونیسیتی گرفتار هستند و در این مدت طولانی دچار بیماری های متعددی همچون سرطان شده اند و بیشتر آن ها از رهبران آرمان فلسطین هستند.
وی افزود: مقاومت به ما آموخته است که همواره ابزارهایی در اختیار دارد که دشمن را غافلگیر می کند و انشاالله مقاومت این اسرا را نیز آزاد خواهد کرد.
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: ما می خواهیم از این تربیون به گوش همگان برسانیم که ملت فلسطین چه دلاوری هایی را رقم زده است. همانطور که می دانید غزه سرزمینی مسطح است که کوه و پستی بلندی ندارد که مردم بتوانند به عنوان پناهگاه در مقابل اشغالگران از آن استفاده کنند اما با این وجود دلاورمردان فلسطینی با اینکه تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی را مقابل خود می بینند بازهم به استقبال شهادت می روند.
وی در پایان با اشاره به گفته شهید شهید رنتیسی از رهبران برجسته حماس اظهار داشت: دشمن صهیونیستی تنها یک زبان را می فهمد و آن هم زبان سلاح است. مقاومت برنامه جامعی دارد که در راس آن مقاومت مسلحانه است.
در این نشست ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران نیز گفت: نظریه صهیونیست ها از ابتدا بر پایه ریشه کن کردن مردم فلسطین و ایجاد کشور یهودی بوده است. این درحالی است که در گذشته اصلا یهودی قابل توجهی در فلسطین زندگی نمی کرد.
وی افزود: اهدافی که صهیونیست ها دنبال می کردند ریشه کردن مردم فلسطین اشغال اراضی و کشتار و جرم و جنایت در فلسطین و ایجاد هلوکاست فرهنگی، اجتماعی و انسانی بوده است. هدف بعدی آن ها جایگزین کردن یهودیان به جای ملت فلسطین بود.
وی افزود: در حال حاضر این رژیم اصرار دارد که جامعه بین المللی این رژیم را به عنوان رژیم یهودی به رسمیت بشناسند.
ابوشریف با اشاره به نحوه شکل گیری رژیم صهیونیستی گفت: در سال ۱۹۴۸ حدود ۷۸ درصد از مردم فلسطین با کمک انگلیس بیرون رانده شدند که زمینه تشکیل رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد. دومین روند ریشه کردن ملت فلسطین در سال ۱۹۶۷ با جلوگیری از بازگشت حدود ۵۰۰ هزار فلسطینی از خارج فلسطین ادامه پیدا کرد. در ادامه هم با بازداشت و زندانی کردن میلیون ها فلسطینی در طی این سال ها این روند ادامه پیدا کرد اما فلسطینیان در زندان با نوآوری، این زندان ها را تبدیل به دانشگاه و مراکز فرهنگ سازی کردند.
نماینده جهاد اسلامی در پایان گفت: حق بازگشت در قطعنامه های بین المللی آمده است. مساله فلسطین تنها یک مساله ملی نیست بلکه یک مساله عربی اسلامی است.
نشست تخصصی بررسی نقش راهپیمایی های بازگشت در تقابل با معامله قرن که از سوی آمریکا مطرح شده است با حضور خالد قدومی نماینده حماس در تهران و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
شبد**۱۴۸۰**۹۱۲۲

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.