پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / دولت / جلسه تعامل دولت و مجلس یکشنبه آینده برگزار می شود
جلسه تعامل دولت و مجلس یکشنبه آینده برگزار می شود

معاون امور مجلس رییس جمهوری:

جلسه تعامل دولت و مجلس یکشنبه آینده برگزار می شود

تهران - ایرنا - معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: جلسه تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده به میزبانی مجلس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسینعلی امیری روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد برگزاری جلسه تعامل دولت و مجلس افزود: میزبانی این جلسه با مجلس است و خروجی آن هرچه باشد با چشم اندازی که می بینیم به نفع کشور، نظام و مردم بوده و باعث ارتقای تعامل های مجلس و دولت می شود.
وی درمورد برنامه و موضوع این جلسه تصریح کرد: قرار شده میزبان که مجلس است برنامه این جلسه را پیشنهاد کند و هماهنگی های لازم انجام شود.
معاون امور مجلس رییس جمهوری اظهارداشت: در این جلسه رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی سخنرانی می کنند ولی منتظر هستیم مجلس برنامه ها را پیشنهاد دهد.
امیری همچنین درمورد سرنوشت سوال شماری از نمایندگان از رییس جمهوری گفت: با توضیحاتی که نمایندگان رییس جمهوری درمورد سوال اول در کمیسیون اقتصادی بیان کردند اکثر نمایندگان قانع شدند بنابراین سوال اول از حدنصاب قانونی افتاد و از دستورکار مجلس خارج شد.
وی درمورد سوال دوم نیز توضیح داد این سوال در کمیسیون اقتصادی مطرح شد و با توضیحاتی که نمایندگان رییس جمهوری ارائه کردند، نمایندگان سوال کننده و امضاکننده قانع شدند و این سوال هم از حد نصاب افتاد و از دستور کار خارج شد و مجلس کتبا اعلام کرد.
معاون امور مجلس رییس جمهوری تصریح کرد: درمورد سوال سوم نیز با توجه به این که این سوال همانند سوال اول ودوم بود اما ادبیات آن متفاوت و در متن و محتوا همان سئوال دوم بود که قبلا پاسخ آن از سوی نمایندگان رییس جمهوری داده شده بود توضیحات حقوقی وجود دارد که با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس توضیحات حقوقی را ارائه خواهیم داد.
امیری ابراز امیدواری کرد اعضای این کمیسیون قانع و هیات رییسه مجلس به توضیحات حقوقی توجه کنند و فکر می کنم با استدلال های موجود سوال سوم حل و فصل می شود.
وی افزود: سوال چهارم ظاهرا مطرح شده و به دفتر رییس جمهوری ارسال شده و منتظریم به دست ما برسد تا محتوای آن مشخص شود ودر فرصت مقتضی پاسخ های لازم را خواهیم داد .
به گزارش کسب و کار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از این دو سوال از رییس جمهوری درباره ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، قاچاق و افزایش نرخ ارز مطرح کردند که این دو سوال در کمیسیون اقتصادی مجلس رسیدگی شد. سوال سوم نیز درمورد مدرک تحصیلی رییس جمهوری است.
معاون امور مجلس رییس جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وزیری در صف استیضاح قرا دارد ، گفت: خیر؛ فعلا استیضاح هیچ وزیری در مجلس مطرح نیست.
امیری یادآور شد: البته از استیضاح سه وزیر جهادکشاورزی ، راه وشهرسازی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی زمان زیادی نمی گذرد و نباید منتظر باشیم که استیضاحی مطرح شود.
وی ادامه داد: مجلس حق تحقیق و تفحص واستیضاح دارد و دولت هم پاسخگو و قانونمند است وتاثیری در مناسبات و تعاملات مجلس و دولت ندارد.
معاون امور مجلس رییس جمهوری در پاسخ به این که آیا نمایندگان در نامه ای درخواست برکناری رییس کل بانک مرزی را تهیه کرده اند، گفت: چنین نامه ای را ندیدم .
سیام * ۱۰۵۳**۱۳۳۶

همچنین مطالعه کنید:

رئیس جمهور خطاب به استانداران/موانع تولید برطرف شوند

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.