صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تظاهرات علیه نخست وزیر جدید ارمنستان ادامه دارد
تظاهرات علیه نخست وزیر جدید ارمنستان ادامه دارد

تظاهرات علیه نخست وزیر جدید ارمنستان ادامه دارد

تهران – ایرنا – ده ها هزار نفر از مخالفان انتصاب «سرژ سرکیسیان» به عنوان نخست وزیر جدید ارمنستان در ادامه اعتراض های خود در ایروان پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکول پاشینیان» رهبر اپوزیسیون که تظاهرات را سازماندهی کرده بود، مدعی شد که «ده ها هزار» نفر در میدان جمهوری ایروان گرد آمدند.
پارلمان ارمنستان روز سه شنبه با ۷۷ رای موافق در مقابل ۱۷ رای مخالف با انتصاب سرکیسیان به عنوان نخست وزیر جدید این کشور موافقت کرد. معترضان می گویند نظام پارلمانی تازه حکومتی برای ادامه تسلط وی بر قدرت طراحی شده است و همچنان رهبری این کشور را در اختیار خواهد داشت.
بر اساس نظام پارلمانی جدید، بخش زیادی از اختیارات ریاست جمهوری به نخست وزیری منتقل شده است. «آرمن سرکیسیان» از متحدان سرژ سرکیسیان به ریاست جمهوری ارمنستان رسیده است.
پس از این تصمیم پارلمان معترضان در حالی که پرچم های ارمنستان را در دست داشتند و شعار «ارمنستان بدون سرژ» سر می دادند، در میدان جمهوری تجمع کردند. این اعتراضات از روز جمعه شدت گرفته است.
دومین و آخرین دور ریاست جمهوری سرکیسیان هفته گذشته به پایان رسید. اپوزیسیون انتصاب وی به نخست وزیری را محکوم کرد و مدعی شد که این سیاستمدار ۶۳ ساله فاقد محبوبیت مردمی است.
پاشینیان در جمع معترضان گفت: سرکیسیان فاقد مشروعیت است.
وی اوایل روز سه شنبه از «آغاز یک انقلاب مخملی مسالمت آمیز در ارمنستان» خبر داد و از هوادارانش خواست که «فعالیت همه نهادهای دولتی را فلج کنند.»
قبل از ظهر سه شنبه هزاران نفر از معترضان در مرکز ایروان راهپیمایی کرده و تحصنی را در مقابل ساختمان های دولتی آغاز کردند.
آنها قسمت های ورودی ساختمان های دولتی از جمله وزارت خارجه و بانک مرکزی را مسدود کردند.
سرکیسیان معترضان را به شروع ناآرامی متهم کرده است. اگر قرار است که در ارمنستانی شکوفا و کشوری با حاکمیت قانون زندگی کنیم نباید آتشفشان های خاموش را فعال کنیم. آتشفشان ها اگر تحریک نشوند، فعال نمی شوند.
«گیومری» و «وانادزور» دومین و سومین شهرهای بزرگ ارمنستان هم شاهد تظاهرات علیه سرکیسیان بود.
گزارش ها حاکی است که هشتاد معترض بازداشت شده اند. در درگیری معترضان و پلیس حدود ۴۶ نفر زخمی شدند.
شبک**۹۴۲۳**۳۴۰۴

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.