صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ایران می تواند در ساخت فضاهای ورزشی به قرقیزستان کمک کند
ایران می تواند در ساخت فضاهای ورزشی به قرقیزستان کمک کند

وزیر ورزش و جوانان :

ایران می تواند در ساخت فضاهای ورزشی به قرقیزستان کمک کند

وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ، در دیدار با رئیس سازمان دولتی امور جوانان و ورزش قرقیزستان ، در باکو گفت : ایران می تواند در توسعه و ساخت فضاهای ورزشی به قرقیزستان کمک کند.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش کسب و کار نیوز ، مسعود سلطانی فر ،در حاشیه چهارمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی در دیدار با «کانات آمانکولف »، افزود: ایران در زمینه احداث و اجرای پروژه های ورزشی مانند ساخت استادیوم های بزرگ تا ظرفیت ۷۵هزار نفری و سالن های سرپوشیده تا ظرفیت شش هزار نفری تجربیات خوبی داشتیم که می توانیم از این تجربیات و دانش در کشور شما استفاده کنیم.
وی همچنین از آمادگی کشورمان برای برگزار ی ارودهای مشترک ورزشی خبرداد و گفت : با توجه به ظرفیت های دو کشور امکان همکارهای مشترک بین دو کشور در سطح گسترده وجود دارد
سلطانی فر گفت : بر اساس سیاست دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران ؛ همه ظرفیت های کشور می تواند در اختیار کشور دوست و همسایه قرار بگیرد.
وی با اشاره به توانمندی کشورمان درزمینه رشته های مختلف ورزشی ، اظهار داشت : می توانیم از طریق در اختیار گذاشتن مربیان و مدرسان به توسعه رشته های مختلف قرقیزستان کمک کنیم .
سلطانی فر گفت : مایلیم از توانمندی های قرقیزستان در رشته های این کشور در آنها سرآمد است ، بهره مند شویم .
وی افزود: در زمینه توانمند سازی جوانان نیز ، تلاش کردیم برای مشارکت جوانان در امور مختلف سازمان های مردم نهاد را گسترش بدهیم و دستاوردهای خوبی در سال های اخیر داشتیم و با توجه به اشتراکات زیادی که بین جوانان دو کشور وجود دارد ، علاقمند به تعامل بین سازمان های مردم نهاد جوانان بین دو کشور هستیم .
رئیس سازمان دولتی امور جوانان و ورزش قرقیزستان ، نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و قرقیزستان در حوزه ورزش به ویژه کشتی بسیار صمیمانه است .
«کانات آمانکولف »، افزود: دستاوردهای ورزشکاران ایرانی در رشته های مختلف نشانگر توجه دولت ایران به توسعه وزرش است .
وی افزود: ما آماده تبادل تجربه با ایران هستیم ،همچنین مایلیم از توانایی های ایران در زمینه ایجاد زیر ساخت های ورزشی بهره مند شویم .
این مقام قرقیزستانی از ورزشکاران ایران برای حضور در مسابقات جهانی عشایر که سپتامبر ۲۰۱۸ در قرقیزستان برگزار می شود ، دعوت کرد.
چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی امروز در باکو شروع شد و تا فردا ادامه دارد .
این اجلاس محیطی برای هم اندیشی و هم افزایی ظرفیت های حوزه ورزش و جوانان در بین کشورهای اسلامی است .
آساق *۳۳۷* ۱۵۷۹

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.