صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ایران در مسیر صلح و امنیت جهانی حرکت می کند
ایران در مسیر صلح و امنیت جهانی حرکت می کند

سرپرست سفارت ایران در توکیو

ایران در مسیر صلح و امنیت جهانی حرکت می کند

پکن - ایرنا - سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو با اشاره به «شرایط خاص منطقه خاورمیانه» اظهار کرد ایران همواره در منطقه در مسیر «ایجاد صلح و امنیت پایدار» گام برداشته و توان خود را در این راستا بکار گرفته است.

به گزارش کسب و کار ‘ماشاالله شاکری' روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در توکیو که با همت وابستگی نظامی کشورمان برگزار شد با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقتدار میهن اسلامی افزود: «ارتش جمهوی اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای دفاعی، با اقتدار کامل از تمامیت ارضی و استقلال کشور دفاع کرده است».
آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات عالی، سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مختلف از جمله ‘دریا سالار یامامورا' جانشین نیروی دریایی ارتش ژاپن، مدیرکل اطلاعات وزارت دفاع ژاپن، مشاور دبیر شورای امنیت ملی ژاپن، رئیس ستاد بحران ژاپن، سفرای کشورهای پاکستان، کویت، الجزایر، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بورکینافاسو، اندونزی، لیبی، افغانستان و عراق در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.
سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در این آیین با اشاره به اینکه همواره قدردان رشادت و فداکاری نیروها نظامی، انتظامی و ارتش بوده و هستیم تصریح کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تمام فعالیت ها و اقدامات خود را در راستای «تامین اقتدار، امنیت و عزت ایران» قرار داده اند.
امام خمینی (ره) در سال ۵۸، روز بیست و نهم فروردین را به عنوان «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» اعلام کردند و این روز در تقویم رسمی کشور نیز به همین نام ثبت شده است.

** ارتش در بخش های مختلف به خودکفایی رسیده است
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در توکیو هم در این آیین با اشاره به راه اندازی مجموعه های تحقیقاتی در ارتش بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش های مهم و حساس «نظامی، آموزش نیروی انسانی و نیز ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی» به خودکفایی رسیده و در حوزه های دفاعی نیز به فناوری های پیشرفته و دستاوردهای فاخری نائل شده است.
وی با تبریک روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تقویم سربلندی و سرافرازی ایران گفت: ۲۹ فروردین، روز گرامیداشت حماسه آفرینی های مردان سلحشور و غیوری است که همواره جان برکف، آماده دفاع از حریم ایران و حفظ مرزهای آن بوده و هستند.
‘ناخدا افشین بکایی' با اشاره به جان فشانی ارتش در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد دستاورد ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس، بهترین عرصه برای نشان دادن لیاقت این نیرو است.
وابسته نظامی ایران در توکیو اظهار کرد «ارتش جمهوری اسلامی ایران پرتوان تر و آماده تر از همیشه در صحنه حاضر است» و انجام رزمایش های مختلف زمینی، دریایی و هوایی، گسترش مراکز آموزش نظامی و افزایش مراکز تحقیقات نظامی برای ارتقا آمادگی نیروهای مسلح است.

** دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است
وابسته نظامی ایران در توکیو تصریح کرد: «دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دکترین دفاعی است» ما همواره به دنبال آن هستیم که از امکانات نظامی و تسلیحاتی برای «برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان» استفاده شود.
ناخدا بکایی اظهار کرد که در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری و گسترش ارتباط دوستانه با کشورهای دوست و صلح طلبی است که این اهداف مشترک را دنبال می کنند.
او ادامه داد: در طول تاریخ، «ایران و ژاپن همواره روابط دوستانه ای با یکدیگر داشته اندـ که امید می رود این روابط در آینده در جهات گوناگون تعمیق یابد.

** ژاپن علاقه مند به توسعه روابط نظامی با ایران است
جانشین نیروی دریایی ارتش ژاپن نیز با تبریک این روز مهم به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: ژاپن علاقه مند است تا در جهت توسعه اقدامات صلح جویانه، ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان، با ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر گسترش روابط گام بردارد.
‘دریاسالار یامامورا ‘ اظهار کرد بسیار خرسندم که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت این روز مهم، حضور پیدا کرده ام.
این مراسم با برش کیک «بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» به پایان رسید.
در حاشیه این آیین، نمایشگاه «دستاورها و ظرفیت های ارزشمند نظامی و دفاعی» کشورمان به نمایش درامد که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.
**آساق**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.