صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انگلیس و هند بر گسترش روابط دوجانبه تاکیدکردند
انگلیس و هند بر گسترش روابط دوجانبه تاکیدکردند

انگلیس و هند بر گسترش روابط دوجانبه تاکیدکردند

«ترزا می» و «نارندرا دامورداس مودی» نخست وزیران انگلیس و هند روز چهارشنبه در لندن دیدار و درباره روابط دوجانبه با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر نخست‌وزیری انگلیس، گفت‌وگو درباره مسائل تجاری در دوره پسا برگزیت، مبارزه با تروریسم و مهاجرت ازجمله محورهای مذاکرات دو طرف در این دیدار بود.
همچنین نخست‌وزیر انگلیس توضیحاتی را درباره حادثه مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روس در این کشور و حمله اخیر ائتلاف به سرکردگی آمریکا علیه سوریه ارائه داد. می در این دیدار موضع لندن را درباره آنچه رفتار مخرب مسکو در جهان می‌داند مورد تاکید قرارداد.
دو طرف همچنین درباره همکاری‌های نظامی و امنیتی گفت‌وگو و بر لزوم تداوم این همکاری‌ها در جهت مقابله با گسترش تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کردند.
مودی سه‌شنبه شب برای شرکت در نشست سران کشورهای مشترک‌المنافع وارد لندن شد. او پیش‌ازاین با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و در ادامه سفر چهارروزه خود قرار است با ملکه الیزابت دوم انگلیس دیدار کند.
این برای دومین بار از زمان پیروزی مودی به‌عنوان نخست‌وزیر هند است که به لندن سفر می‌کند.
در جریان آخرین سفر او به لندن در سال ۲۰۱۵ شماری از گروه‌ها و تشکل‌های مدنی و قومی هندی در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس تجمع کردند.
در جریان این تظاهرات که تعداد زیادی از فعالان مدنی کشمیری،نپالی و دالیت ها (نجس‌ها) در آن حضور داشتند، شعارهای علیه مودی و رهبر حزب بهارتیا جاناتا (بی جی پی) سر می دادند.
‘مودی یک قصاب است'، ‘به مودی در انگلستان خوش‌آمد گفته نمی‌شود'، ‘مودی یک تروریست است ‘، ‘استقلال تنها راه‌حل برای کشمیر' و ‘ هند به دخالتش در نپال خاتمه دهد' ازجمله شعارهایی بود که از سوی تجمع‌کنندگان سر داده می‌شد.
همچنین وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه با انتشار پیامی تصویری از سفر نخست‌وزیر هند به لندن ابراز خرسندی کرد و با یادآوری روابط تاریخی میان دو کشور بر لزوم گسترش همه‌جانبه همکاری‌ها تاکید کرده است.
شبد**اروپام ** هـ ن **۱۰۱۰

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.