صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اقرار صهیونیست ها به شکست درمقابل راهپیمایی های بازگشت فلسطینیان
اقرار صهیونیست ها به شکست درمقابل راهپیمایی های بازگشت فلسطینیان

اقرار صهیونیست ها به شکست درمقابل راهپیمایی های بازگشت فلسطینیان

تهران - ایرنا - سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن به شکست این رژیم در مقابل راهپیمایی های بازگشت فلطسطینیان اقرار کرد وگفت : ما نتوانستیم موضع خود را نسبت به این راهپیمایی ها به جهان بقبولانیم.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ‘عربی ۲۱'، ‘ زلمان شوال' ‘، در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی معاریو، نوشت: بیشتر مردم جهان معتقدند راهپیمایی های مردمی در غزه راهپیمایی هایی عمومی و قانونی است.
به گزارش کسب و کار، مردم فلسطین که هر سال ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) را به عنوان روز زمین فلسطین گرامی می دارند ، امسال هم با برگزاری راهپیمایی های موسوم به بازگشت در منطقه مرزی بین غزه و سرزمین های اشغالی اعتراض خود را به اشغالگری رژیم صهیونیستی بیان کردند.
سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن که از رهبران حزب حاکم ‘لیکود است در این مقاله خاطر نشان کرد که قدرت دستگاه تبلیغاتی ‘اسرائیل' در ترویج روایت خود درباره این راهپیمایی ها ، با توجه به توانایی های فلسطینیان در متقاعد کردن جامعه جهانی ، دچار اختلال شده است.
به گفته شوال، بیشتر دوستان ‘اسرائیل' در جهان معتقدند که راهپیمایی های مردمی در نوار غزه قانونی است و واکنش تل آویو نسبت به آن اشتباه بوده است.
در سه هفته گذشته نیروهای رژیم صهیونیستی با سرکوب راهپیمایی های بازگشت، ۳۲ فلسطینی را شهید و بیش از سه هزار نفر دیگر را زخمی کردند. هدف ساکنان غزه از این راهپیمایی ها تأکید بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت است که در بند ۱۱ آن، حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان به رسمیت شناخته شده است.
سفیر سابق رژیم صهیونیستی با اعتراف به شکست این رژیم در مقابل راهپیمایی فلسطینیان گفت : تل اویو در هفته های اخیر تلاش کرده از ابزار دیپلماتیک و سیاسی استفاده کند.
وی در ادامه افزود: این راهپیمایی ها بیانگر تصویر روشنی از شکست طرح جدایی ‘اسرائیل' از نوار غزه در سال ۲۰۰۵ میلادی بود که در آن زمان پایه توافق های سیاسی با فلسطینیان را تشکیل می داد اما رویدادهای خونین سه هفته گذشته همه برنامه های ما را مختل کرد.
خاورم**۱۴۰۸** ۱۰۴۹

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.