صفحه اصلی / استان ها / سمنان / افزایش ماندگاری گردشگران در استان سمنان/ رشد ۱۶۰ درصدی اقامت در بوم‌گردی‌های سمنان
افزایش ماندگاری گردشگران در استان سمنان/ رشد ۱۶۰ درصدی اقامت در بوم‌گردی‌های سمنان

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان خبر داد

افزایش ماندگاری گردشگران در استان سمنان/ رشد ۱۶۰ درصدی اقامت در بوم‌گردی‌های سمنان

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان از افزایش تمایل گردشگران به ماندگاری در استان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان خبر داد.

اقامت‌گاه بوم‌گردی

 به گزارش کسب و کار، محمد طاهریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری استان رخ داد اظهار کرد: طی یک سال اخیر و به ویژه در زمان اوج سفرها، میزان ورودی وسائل نقلیه و گردشگران به این استان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

وی از افزایش اقامت گردشگران در این استان خبر داد و افزود: میزان اقامت گردشگران در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع با رشد ۲۷درصدی روبرو بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به افزایش روزافزون اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان به نقش مهم بوم‌گردی‌ها در بهبود صنعت گردشگری در این استان پهناور اشاره و خاطرنشان کرد: میزان اقامت در برخی تاسیسات گردشگری و از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان سمنان طی امسال با افزایش ۱۶۰ درصدی روبرو بوده که آمار بسیار خوب و کم‌سابقه‌ای است.

طاهریان با اشاره به برخی برنامه‌های میراث فرهنگی استان در نوروز امسال، برپایی این برنامه‌ها را در رونق بیشتر این صنعت در استان تعیین‌کننده برشمرد و گفت: برپایی ۱۹ نوروزگاه و اجرای بیش از ۱۰۰۰ ساعت برنامه در این ایام و همچنین راه‌اندازی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های گردشگری و… نقش مهمی در جذب گردشگران در این استان داشته است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان در حوزه گردشگری اضافه کرد: استان سمنان می‌تواند در آینده سهم خود از درآمدهای گردشگری را بیش از این‌ها افزایش دهد.

وی آینده این صنعت در استان را امیدوارکننده خواند و خواستار همراهی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان در این بخش شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.