سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ائتلاف آمریکا به دنبال تضعیف حاکمیت سوریه است
ائتلاف آمریکا به دنبال تضعیف حاکمیت سوریه است

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد:

ائتلاف آمریکا به دنبال تضعیف حاکمیت سوریه است

نیویورک- ایرنا- نماینده سوریه در سازمان ملل متحد، هدف ائتلاف آمریکایی را نه مبارزه با تروریست ها بلکه تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست و گفت: این ائتلاف، جان هزاران بی گناه را با بدترین سلاح ها گرفته است.

به گزارش کسب و کار، بشار الجعفری عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست روسیه برای بررسی وضعیت انسانی در الرقه و الرقبان سوریه تشکیل شد، افزود: ارزیابی ها نشان می دهد، الرقه ۱۰۰ درصد تخریب شده است.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، ساختمان های این شهر ۷۰ یا ۸۰ درصد تخریب نشده اند، بلکه کاملا از بین رفته اند. یک کامپیوتر برای خدمات عمومی وجود دارد بدون آب، برق، تلفن همراه و بدون هیچ خدمات اساسی؛ بیمارستان ها و درمانگاه ها نابود شده اند و در حال حاضر هیچ بیمارستانی در شهر وجود ندارد جز پزشک بدون مرز٫
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: آنچه در شهر الرقه رخ داده است یک نمونه از جنایات ائتلافی به اصطلاح تحت رهبری ایالات متحده در برابر داعش است در حالی که هرگز به منظور مبارزه با تروریسم نیست، بلکه به منظور تضعیف وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور من و تضعیف ارتش عربی سوریه و متحدان آن است.
الجعفری با بیان این که هزاران بی گناه با بدترین و مخربترین سلاح های آتش زا کشته شده اند، اظهار کرد: آنها زیرساخت های سوریه را از جمله پل ها، بیمارستان ها، مدارس، مراکز توسعه و موسسات و همچنین منابع اقتصادی لازم برای بازسازی بخصوص آب و تاسیسات نفت و گاز را تخریب کرده اند.
وی با یادآوری حملات ائتلاف آمریکا در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۶ گفت: می دانید چه اتفاقی افتاد؟ پس از ائتلاف، هواپیماهای جنگی آمریکا برای عبور امن تروریست های داعش بین مرزهای سوریه و عراق در حال تلاش بودند.
نماینده سوریه، اطلاعات همتای انگلیسی خود را برگرفته از کلاه سفیدها دانست و گفت: به نظر می رسد آنها همچون داعش بدون تایید دولت سوریه وارد کشور شده اند. اجازه دهید رویکردهای مشابه آن را بگویم قاچاقچیان بدون مرز، جنایتکاران بدون مرز، مخالفان بدون مرز، آژانس های بدون مرز، تجاوز بدون مرز و تروریست های بدون مرز٫
الجعفری افزود: برخی نمایندگان کشورها اتهامات دروغینی را درباره حضور بازرسان ماموریت حقیقت یاب در دوما مطرح کرده اند، می خواهم داوطلبانه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهم. امروز این بازرسان در ساعت ۳ بعدازظهر به وقت سوریه وارد دوما شده اند.
وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد و زمان آغاز به کار در اختیار خودشان است. علاوه بر این، از زمان ورود آنها برای کارشناسی، آنها به اظهارات برخی از شاهدان درباره این حادثه گوش فرا داده اند. این ماموریت کار خود را آغاز کرده است.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد با یادآوری روزهای خروج استعمار فرانسه از این کشور در سال ۱۹۴۶، اظهار کرد: بازگشت برخی کشورها از جمله فرانسه و کشورهایی که در ۱۴ از این ماه علیه کشور من تجاوز بزدلانه ای انجام دادند، به هژمونی و روزهای استعماری ممکن نیست و اندازه هواپیماهای جنگی و موشک های هوشمند نیز تاثیری ندارد.
اروپام*۱۴۲۹

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.