صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا و متحدانش بر اساس قانون جنگل رفتار می کنند
آمریکا و متحدانش بر اساس قانون جنگل رفتار می کنند

تحلیلگر الجزایری:

آمریکا و متحدانش بر اساس قانون جنگل رفتار می کنند

الجزیره-ایرنا- « العمری بن عمار » نویسنده و تحلیلگر سیاسی الجزایری، در خصوص تجاوز نظامی به سوریه گفت، آمریکا و متحدانش ارزشی برای منشورها و قوانین بین الملل قائل نیستند و بر اساس قانون جنگل با دیگران رفتار می کنند.

به گزارش کسب و کار،

العمری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت، تجاوز سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بر خلاف قوانین بین الملل بود و سناریوی آن ها برای توجیه این حمله مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی ضد مردم، بسیار ناشیانه نوشته شده بود.
العمری در ادامه گفت، آمریکا و متحدانش بر اساس قانون جنگل با کشورهای دیگر رفتار می کنند و اعتقادی به قوانین و منشورهای بین المللی ندارند.
وی افزود، شورای امنیت تصمیم گرفت کمیته ای بین المللی حقیقت یاب در خصوص ادعای حمله شیمیایی به سوریه بفرستد اما سه کشور متجاوز به سوریه پیش از رسیدن این کمیته به سوریه، این کشور را هدف حملات خود قرار دادند.
این تحلیلگر الجزایری تجاوز سه گانه به سوریه را یکی از مهم ترین فاجعه های عربی دانست و گفت متاسفانه کشورهای عربی این روزها دچار تفرقه و چند دستگی شده اند و بیم آن می رود پس از سوریه، نوبت به دیگر کشورهای عربی برسد.
العمری با ابراز خشنودی از اینکه این تجاوز تلفات چندانی به بار نیاورد، گفت، کشورهای عربی از لیبی گرفته تا عراق و همچنین سوریه و یمن، صحنه توطئه قدرت های بزرگ است و تنها طرفی که از این حوادث در کشورهای عربی سود می برد، رژیم صهیونیستی است .
این کارشناس الجزایری در ادامه گفت، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نباید تصور کنند از این مهلکه جان سالم به در می برند، آن ها باید بدانند کشورهای غربی در زمانی نزدیک، به بهانه های مختلف سراغ آن ها نیز می روند.سوریه شانسی که داشت این بود که متحدانی غیر عرب یعنی ایران و روسیه را داشت اما این کشورها چه خواهند کرد؟
العمری راه حل مشکلات موجود در منطقه را اتحاد کشورهای بزرگ در منطقه مانند ایران، مصر و ترکیه دانست و گفت: این کشورها درمنطقه و جهان وزنه سیاسی بزرگی محسوب می شوند ، اگر این محور سه جانبه تشکیل شود، بسیاری از مشکلات منطقه می تواند حل شود اما متاسفانه دشمنان متوجه اهمیت این کشورها شده و اجازه نمی دهند به هم نزدیک شوند و اینگونه ایران در میدان مبارزه با سلطه جویان غربی تنها مانده است.
وی در پایان گفت: بعید نیست متجاوزان نیت های شومی در خصوص ایران هم داشته باشند ، ایران کشوری است که از نظر ما با عظمت و شایسته احترام است زیرا خود را از وابستگی به قدرت های خارجی رهانده و بر ظرفیت ها و توانایی های خود تکیه کرده است، خود در داخل لوازم مورد نیازش را تولید می کند و با آن به مقابله با دشمنان می پردازد و این باعث مسرت است که الجزایر موضع گیری هایی نزدیک به ایران دارد.
آمریکا بامداد شنبه (۲۵ فروردین) به همراه انگلیس و فرانسه ، به بهانه استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر ‘دوما' در ‘غوطه شرقی'، ‘دمشق' و ‘حمص' را هدف حمله نظامی قرار داد.
در این حمله، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور شلیک شد که سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص مقابله کردند.
بر اثر حمله موشکی به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
خاورم **۲۰۴۱**

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.