صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / آبی برای کشاورزی نیست
آبی برای کشاورزی نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان:

آبی برای کشاورزی نیست

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: به دنبال آن هستیم تا در صورت امکان همان‌گونه که برای آب یزد محدودیت وجود دارد، آب بالادست نیز دارای محدودیت شود.

دشت های کشاورزی

به گزارش کسب و کار ، سید رضا عقدایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با موضوع بررسی راهکارهای کاهش حداکثری مصرف آب در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: برداشت‌های آب و وضعیت موجود همه و همه دست به دست هم داده است تا در شرایط بحران قرار نگیریم. امسال بنا بر اطلاعات اعلام شده، میزان بارش‌ها از میانگین سال‌های گذشته نیز کمتر بوده است، اما تنها برای امسال نیست و دوره‌ای ۴۴ ساله دارد.

وی افزود: از ۲۰ سال گذشته که بهره‌وری تونل دوم شروع شد باید کار سد آن را نیز شروع می‌کردیم اتفاقات با قهر طبیعت رقم خورد و آمارها نشان می‌دهند اگر روال کار همین گونه ادامه پیدا کند و آب پشت سد به همین‌گونه باشد حتی برای تأمین آب شرب به مشکل بر می‌خوریم. وضعیت آب در غرب استان از شرق بدتر است زیرا اگر یک سال به آن‌ها آب ندهند زحمت ۵۰ ساله آن‌ها بر باد می‌رود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، بابیان اینکه مصرف سرانه آب در دنیا در مقایسه با کشور متفاوت است، تصریح کرد: میزان آب شرب، برداشت‌های آب و میزان آب ورودی مشخص است و این‌ها نشان می‌دهد که در وضعیت مناسبی قرار نداریم. اعتبارات موجود، لوله آب یزد، برداشت‌های بالادست، شهرستان‌های کاشان و نایین و … همه مورد نظر هستند.

عقدایی ادامه داد:قطعاً امسال آبی برای کشاورزی نیست، اما باید معیشت کشاورزان مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود. ۴۵۰ میلیارد تومان برای امسال کشاورزان نیز برنامه ریزی شده است. همچنین جهاد کشاورزی در این زمینه بسیار کار کرده است و برای شرق استان برنامه‌ریزی‌هایی دارد. به دنبال آن هستیم تا در صورت امکان همان‌گونه که برای آب یزد محدودیت وجود دارد، آب بالادست نیز دارای محدودیت شود. البته باید فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در خانواده‌ها با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.