صفحه اصلی / فرهنگی / رضایت و امنیت بازدیدکنندگان سی و یکمین نمایشگاه کتاب تامین شود
رضایت و امنیت بازدیدکنندگان سی و یکمین نمایشگاه کتاب تامین شود

استاندار تهران گفت

رضایت و امنیت بازدیدکنندگان سی و یکمین نمایشگاه کتاب تامین شود

استاندار تهران با اشاره به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 12 اردیبهشت ماه گفت: تامین رضایت و امنیت بازدیدکنندگان باید به عنوان 2 اولویت اصلی مورد توجه مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه قرار گیرد.

استاندار تهران با اشاره به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ اردیبهشت ماه گفت: تامین رضایت و امنیت بازدیدکنندگان باید به عنوان ۲ اولویت اصلی مورد توجه مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، محمدحسین مقیمی عصر سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: دستگاه های برگزارکننده تلاش کنند در بخش های مختلف به حداکثر هماهنگی برسند تا بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب آرامش بیشتری داشته باشند.
وی بر تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی برای برقراری امنیت تاکید کرد و افزود: حفظ امنیت این جشنواره عظیم فرهنگی اهمیت بالایی دارد.
استاندار تهران با تأکید بر اینکه باید ترافیک اطراف مصلای امام خمینی(ره) در زمان برگزاری نمایشگاه به کمترین میزان ممکن برسد افزود:مطلوب ما این است که در این مکان به ویژه در بزرگراه های رسالت، همت و مدرس کمترین حجم ترافیک را داشته باشیم به ویژه از ساعت ۱۶ به بعد که حجم ترافیک در این بزرگراه ها افزایش می یابد.
مقیمی گفت: در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب باید سرفاصله قطارهای مترو کاهش پیدا کند تا استفاده از وسایل نقلیه شخصی توسط مردم به کمترین میزان ممکن برسد و همچنین باید تعداد اتوبوس های منتهی به مصلای امام خمینی(ره) افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: تمامی مسائل امنیتی نمایشگاه توسط فرماندار تهران در شورای تامین شهرستان دنبال خواهد شد و تدابیر لازم در این حوزه مدنظر قرار می گیرد.
فرماندار تهران نیز در این نشست با بیان اینکه همه هماهنگی های لازم برای برگزاری بهتر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام شده، افزود: خوشبختانه با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه وفاق خوبی ایجاد شده است.
عیسی فرهادی گفت: امسال برای برگزاری نمایشگاه تمهیدات خوبی اندیشیده شده که کاهش فضای ۴۰ هزار متری غیرمسقف به ۲۰ هزار متر از جمله آن است.
وی اظهار کرد: ۶۰۰ دوربین علاوه بر دوربین های نصب شده در مصلای امام خمینی(ره) بر امنیت و نظم نمایشگاه نظارت می کنند.
فرهادی از ماموران انتظامی خواست مراقب امنیت نمایشگاه کتاب بوده و از شکل گیری مباحث تفرقه برانگیز و عدم رعایت شئونات اسلامی جلوگیری کنند.
فرماندار تهران بر بیمه همه بازدیدکنندگان و غرفه ها تاکید کرد و افزود: این نمایشگاه به دلیل وجود میلیون ها کتاب، مستعد حوادثی از جمله آتش سوزی است که باید مراقبت بیشتری کرد.
قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز در این نشست با بیان اینکه امسال نمایشگاه کتاب بر خلاف ۲سال گذشته در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود، افزود: این نمایشگاه از ۱۲ اردیبهشت آغاز و تا پایان روز ۲۲ اردیبهشت ادامه می یابد.
امیرمسعود شهرام نیا گفت: آیین افتتاح سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور رئیس جمهوری و اختتامیه آن با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود نمایشگاه امسال حداقل ۴ میلیون بازدیدکننده داشته باشد، افزود: ۳ هزار ناشر در نمایشگاه امسال حضور می یابند که ۶۰۰ ناشر از این تعداد خارجی هستند.
شهرام نیا گفت: ۱۳۵ هزار مترمربع از فضای مصلای امام خمینی(ره) امسال برای برگزاری نمایشگاه کتاب مورد استفاده قرار خواهد گرفت که نسبت به سال های گذشته رشد مطلوبی دارد.
قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تامین نیازهای اولیه رفاهی، خدماتی، تامین برق و مخابرات نمایشگاه، بحث تامین پارکینگ و ترافیک اطراف مصلا را از مهمترین مباحث مرتبط با برگزاری نمایشگاه ذکر کرد.
شهرام نیا افزود: مقرر شده امسال اتوبوس هایی که علاقه مندان را از دیگر شهرها برای بازدید نمایشگاه می آورد در پارکینگ های اطراف حرم امام خمینی(ره) مستقر شده و بازدیدکنندگان پس از پذیرایی و صرف صبحانه با مترو به سمت نمایشگاه روانه شوند.
نشست هماهنگی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران، مدیران کل استانداری و جمعی از مسئولین شهرداری و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

پخش تولیدات جدید ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی

به گزارش کسب و کار نیوز ، ویستامدیا با رویکرد جدید تولید محتوا و ایجاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.