صفحه اصلی / شهرهای ۱۰۰هزار نفر به بالا صاحب بیمارستان می شوند

شهرهای ۱۰۰هزار نفر به بالا صاحب بیمارستان می شوند

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مکلف به احداث بیمارستان در شهرهای ۱۰۰ هزار نفر به بالا که فاقد این مراکز درمانی اند، هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، یه شهری مهرگان محمدیه در شهرستان البرز افزود: تخت‌های بیمارستانی باید در دسترس مردم قرار بگیرد و در این راستا مکلف هستیم در شهرهای با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر به بالا در نزدیکی محل زندگی شهروندان اقدام به احداث بیمارستان کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همه ظرفیت‌های خود برای رفع نیازهای درمانی مردم استفاده می‌کند.
این مسئول گفت: با وجود ساخت بیمارستان‌های جدید طی سال‌های اخیر کشورمان همچنان با کمبود تختهای بیمارستانی روبرو است.
حریرچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت ایجاد مراکز درمانی در نقاط محروم و پرجمعیت در جهت کاهش هزینه‌های مردم در بخش درمان، افزود: به دلیل کمبود امکانات در بعضی نقاط گاهی هزینه‌های حمل ونقل بیماران به بیمارستان از هزینه‌های بستری آنان پبشی می‌گیرد.
وی همچنین گفت: بنابر شعار سازمان جهانی بهداشت هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه نیازمندان از امکانات آن بهره مند شوند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از تمامی خیران دعوت می‌کنیم تا علاوه بر مشارکت در ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، در اداره این مجموعه‌ها نیز سهیم باشند.
وی اظهار کرد: از فعالیت بخش خصوصی نیز به شرط ارائه خدمات به قسمتی از جامعه که توان پرداخت هزینه‌ها بدون مرارت و سختی را دارند، استقبال می‌کنیم.
حریرچی در ادامه به آغاز ساخت بیمارستان در شهرک مهرگان قزوین اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد تعرفه‌های این مرکز درمانی خیریه پس از راه اندازی دولتی خواهد بود.
برای ساخت بیمارستان خیریه سجادیه در ناحیه شهری مهرگان محمدیه واقع در شهرستان البرز ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
ناحیه شهری مهرگان محمدیه محل ساخت این طرح درمانی واقع در ۱۸ کیلومتری شرق قزوین، شهری تازه تأسیس از توابع شهرستان البرز است و با دارا بودن بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی یکی از بزرگترین سایت‌های مسکن مهر کشور به شمار می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

اتکای صادرات به محصولات غیرنفتی

سرمقاله فرصت های بیشماری در صادرات غیرنفتی وجود دارد که متاسفانه به آنها توجهی نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.