پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک میلیون فلسطینی بازداشت شدند
یک میلیون فلسطینی بازداشت شدند

از ابتدای اشغالگری صهیونیست ها؛

یک میلیون فلسطینی بازداشت شدند

تهران - ایرنا - حدود یک میلیون شهروند فلسطینی از ابتدای غصب سرزمین های اشغالی در سال 1948 تاکنون توسط نظامیان صهیونیست دستگیر شدند.

به گزارش کسب و کار از پایگاه ‘اخبارفلسطین'، باشگاه اسیران فلسطینی روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال میلادی جاری تا پایان ماه میلادی گذشته(مارس) هزار و ۹۲۸ نفر از جمله ۳۶۹ کودک و ۳۶ زن توسط نظامیان صهیونیست دستگیر شدند.
براساس این گزارش، هم اکنون نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی ازجمله ۶ نماینده مجلس فلسطین، ۳۵۰ کودک، ۶۲ زن که شامل ۲۱ مادر و ۶ دختر کم سن و سال هستند در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.
در میان اسیران فلسطینی ۴۸ اسیر بیش از ۲۲۰ سال متوالی، ۲۵ اسیر بیش از ۲۵ سال و ۱۲ اسیر بیش از ۳۰ سال است که دربند رژیم اشغالگر قدس هستند.
۱۲ اسیر فلسطینی از ۲۹ اسیر بازداشت شده پیش از امضای توافقنامه ‘اسلو' همچنان در زندان بسر می برند و رژیم صهیونیستی از آزادسازی آن ها درچارچوب مذاکرات سال ۲۰۱۴ خودداری کرد.
قدیمی ترین اسیران فلسطینی ‘کریم یونس' و ‘ماهریونس' هستند که ۳۵ سال است در زندان های رژیم صهیونیستی هستند و پس ازآن ها ‘نائل البرغوثی' با ۳۴ سال در رتبه بعدی قراردارد.
تاکنون حدود ۲۱۵ اسیر فلسطینی در زندان به شهادت رسیده اند که ۷۵ اسیر پس از بازداشت و قبل از زندان، ۷۲ اسیر براثر شکنجه، ۶۱ اسیر به خاطر کوتاهی پزشکی و هفت تن براثر شلیک مستقیم گلوله توسط نظامیان و نگهبان های بازداشتگاه ها به شهادت رسیده اند.
شبک**۶۱۱۶**۱۷۰۸

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.