صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گزارشگران سازمان ملل سرکوب تظاهرات در مرزه غزه را محکوم کردند
گزارشگران سازمان ملل سرکوب تظاهرات در مرزه غزه را محکوم کردند

گزارشگران سازمان ملل سرکوب تظاهرات در مرزه غزه را محکوم کردند

تهران - ایرنا - گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه ای سرکوب تظاهرات کنندگان فلسطینی در مرز غزه و سرزمین های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملال متحد در ژنو در بیانیه خود افزودند: باوجود تعهد اسرائیل برای تحقیق در خصوص وقایع هفته های گذشته، اما نیروهای امنیتی همچنان از گلوله های جنگی و پلاستیکی علیه تظاهرات کنندگان استفاده می کنند که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تظاهرات کننده زن، مرد و کودک شده است.
این گزارشگران اضافه کردند: شلیک گلوله به سوی تظاهرات کنندگان فلسطینی ممکن است منجر به قتل غیر قانونی فلسطینی ها و زخمی شدن شمار زیادی شده است.
گزارشگران سازمان ملل متحد همچنین وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم و خواستار توقف خشونت علیه فلسطینیان شدند.
به گزارش کسب و کار، مردم فلسطین در غزه از روز ۳۰ مارس (جمعه ۱۰ فرودین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسم به «رااهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
فلسطینیان از سال ۱۹۷۶ تاکنون روز ۳۰ مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال ۱۹۷۶ هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.
شبک**۹۳۶۵**۳۴۰۴

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.