صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی
چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی

مدير دفتر ايمني و بحران توانير عنوان كرد ؛

چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی

مدير دفتر ايمني و بحران توانير از مردم خواست تا به صورت ويژه در مواقع بارش باران و مرطوب بودن زمين، توصيه‌هاي ايمني را به منظور جلوگيري از برق گرفتگي جدي بگيرند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمدعلی بهنود با بیان این مطلب افزود: در شرایط بارانی به دلیل مرطوب بودن زمین و همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق مانند درختان می‌توانند حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیدا کنند وموجب برق گرفتگی شوند.
وی تصریح کرد: مشاهده می‌شود در برخی از موارد بر اثر سقوط اجسام خارجی مانند شاخه‌های درختان بر روی شبکه، مجبات پارگی سیم و سقط آن برروی زمین رخ می‌دهد. درهر زمان و به خصوص در مواقع بارانی شهروندان از محل فاصله گرفته و مانع نزدیک شدن دیگران به محل شده و بلافاصله موضوع و محل را به تلفن ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع دهند. اگر در خودرو و نزدیک به محل حادثه قرار دارید تا مراجعه همکاران برق و رفع نقص به هیچ وجه از خودرو پیاده نشده و از لمس نمودن بخش‌های فلزی خودرو خودداری نمایید.
بهنود تاکید کرد: با این حال به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، بهتر است مردم از نزدیک شدن و دست زدن به دکل‌ها و پایه‌های برق، تابلوهای برق و کلیه تاسیسات برقی که در معرض بارش باران قرار دارند، اجتناب نمایند.
مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیر به ارائه یک توصیه دیگر افزود: از مردم درخواست می‌کنیم تا به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، درهوای بارانی که زمین مرطوب است، از تعمیر لوازم برقی در هوای آزاد خودداری نمایند و حتمآ تعمیرات وسایل برقی را به متخصص مربوط بسپرند.
وی تأکید کرد: هنگام رعد و برق در نقاط پست موقعیتی که قرار دارید پناه گرفته و به حالت نشسته دست و پای خود را جمع کرده و سر را رو با پایین نگه دارید. قرار گرفتن در بلندی‌ها و زیر درختان و پایه‌های برق در مواقع رعد و برق خطرات جانی در پی دارند.

همچنین مطالعه کنید:

صندوق بین‌المللی پول: افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

به گزارش کسب و کار نیوز،  بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.