صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فلسطینیان به مناسبت ‘روز اسیر’ راهپیمایی کردند
فلسطینیان به مناسبت ‘روز اسیر’ راهپیمایی کردند

فلسطینیان به مناسبت ‘روز اسیر’ راهپیمایی کردند

تهران- ایرنا- فلسطینیان با برگزاری راهپیمایی در کرانه باختری رود اردن در 'روز اسیر' با تاکید بر رنج و درد اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله بین المللی برای آزادی آنان شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، فلسطینی ها در استان های مختلف کرانه باختری به خیابان ها آمدند و با شرکت در راهپیمایی ها و تجمعات مختلف، روز ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) بزرگداشت ‘روز اسیر' فلسطینی را گرامی داشتند.
بنابر گزارش خبرنگار آناتولی، این راهپیمایی ها با حضور ده ها فلسطینی و بنا به دعوت جریان های ملی، در شهر رام الله مرکز کرانه باختری برگزار شد.
شرکت کنندگان پرچم فلسطین و عکس هایی از اسیران دربند رژیم صهیونیستی را به دست گرفته و خواستار مداخله بین المللی برای آزادی اسرا شدند.
در همین راستا، ‘ابو یوسف' عضو کمیته اجرایی سازمان آزای بخش فلسطین روز اسیر را تاکیدی بر پایبندی مردم فلسطین و رهبری آن به حمایت از اسرا عنوان کرد.
وی همچنین خواستار مداخله فوری بین المللی برای پایان دادن به رنج و مشکلات اسرا و آزادی آنها شد.
در همه راهپیمایی ها و تجمع هایی که در نقاط مختلف کرانه باختری برگزار شد، فلسطینی ها بر حمایت از اسرا و آزادی آن ها تاکید کردند.
از سال ۱۹۷۴، فلسطینی ‌ها با برگزاری مراسم و برنامه‌ های مختلف روز ۱۷ آوریل را به عنوان روز اسیر فلسطینی، گرامی میدارند.
طبق تازه ترین آمار رسمی که هیات امور اسیران وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرده، تعداد اسیران فلسطینی در بند رژیم اسرائیل از ۶۵۰۰ تن فراتر رفته که در بین آنها ۳۵۰ کودک و ۶۲ زن و شش نماینده در شورای قانونگذاری (پارلمان) و ۵۰۰ زندانی اداری (بدون اتهام) ه چشم می خورد. از میان اسرا ۱۸۰۰ اسیر بیمار وجود دارد و ۷۰۰ تن از آنها به درمان فوری نیاز دارند.
خاورم**۹۳۲۹**۳۴۰۴

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.