صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عراق خواستار توسعه همکاری های هنری با ایران شد
عراق خواستار  توسعه همکاری های هنری با ایران شد

در دیدار حمودی و صالحی،

عراق خواستار توسعه همکاری های هنری با ایران شد

بغدا - ایرنا - شیخ همام حمودی نائب رئیس اول پارلمان عراق گفت کشورش خواهان توسعه همکاری های هنری با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش کسب و کار، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق عصر سه شنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با وی، گفت همکاری های فرهنگی و هنری میان دو کشور وجود دارد و ما خواستار توسعه آن هستیم.
وی افزود ما می دانیم ایران موفقیت های زیادی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و کشاورزی داشته است و یکی از ویژگی های مهم جمهوری اسلامی ایران نیز فرهنگ و تدین آن است و این که کشوری اسلامی و دینی است.‌
وی ادامه داد همانطور که می دانید برخی کشورهای خارجی تلاش بسیاری کردند تا عراق را به چالش بکشند اما با ایستادگی ملت و دولت و حمایت دوستان عراق، آنها در این کار توفیقی به دست نیاوردند.
نائب رئیس پارلمان عراق گفت ما مایلیم همکاری های مشترک فرهنگی و تبادلات مختلف در مقوله های فرهنگی بویژه هنری داشته باشیم.
وی با اشاره به توانمندی بالای سینمای ایران و نیز برخوداری از زیرساخت های لازم خواستار سفر بازیگران مطرح ایرانی به عراق شد و از علاقمندی مردم عراق به هنرمندان ایرانی سخن گفت.
حمودی افزود تجربه مقابله با داعش یکی از مواردی است که در شرایط کنونی می توان در قالب مستند با فیلم روی آن کار کرد تا در اختیار دیگر کشورها و نسل ها قرار گیرد.
وی گفت ما تلاش می کنیم ارتباطات و مراودات مختلف بین دو کشور افزایش یابد.
حمودی افزود اگر چه رژیم حزب بعث عراق تلاش کرد که دیوار بلند بین مردم و اشتراکات فرهنگی دو کشور ایجاد کند اما پس از سقوط به سرعت این موانع برچیده شد و ما امروز شاهد افزایش روابط بین دو کشوریم.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی های اخیر ملت و دولت عراق بر تروریسم، گفت عراق در هفته های آتی شاهد بزرگترین حرکت مردمی یعنی انتخابات سراسری پارلمان است که مصداق مردمسالاری در عراق بشمار می رود و نقش مهمی در سرنوشت مردم این کشور خواهد داشت.
صالحی گفت هویت فرهنگی جان مایه جمهوری اسلامی ایران است و روابط و همکاری های مختلف بین دو کشور اهمیت بسیاری برای ما دارد اما روابط فرهنگی شالوده سایر انواع روابط است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت ایران در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت های بسیاری انجام داده است و در تمامی حوزه ها شاهد تکامل و رشد بوده است.
وی برای نمونه به انتشار نزدیک به ۸۰ هزار عنوان کتاب و تولید بیش از ۱۰۰ فیلم بلند در سال گذشته اشاره کرد.
وی افزود بیش از ۱۰۰ مرکز آکادمیک و آموزشی هنرهای گوناگون در ایران فعال است که به عنوان نمونه در خانه سینما بیش از ۳۰ موسسه تخصصی گردهم آمده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت تجربیات ایران می تواند در اختیار ‌دوستان عراقی قرار گیرد و جمهوری اسلامی با علاقمندی تجارب خود را به برادران عزیز عراقی منتقل می کند.
صالحی افزود شرایط مختلف زمانی عراق را تحت فشار قرار داد اما بحمد لله عراق امروز از این شرایط عبور کرده است و به سوی موفقیت به پیش می رود .
وی در خصوص سفرهای زیارتی گفت همکاری های خوبی میان دو طرف صورت گرفته و در حال حاضر سالانه نزدیک به چهار میلیون ایرانی به عراق سفر می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت فرصت های مناسبی برای تبادلات رسانه ای وجود دارد که با بحث و تبادل نظر و دیدارها می توان آنرا افزایش داد تا نتیجه مطلوب از آن حاصل شود.
خاورم**۳۸۰**

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.