صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / طالبان سه کارمند کمیسیون انتخابات افغانستان را ربود
طالبان سه کارمند کمیسیون انتخابات افغانستان را ربود

طالبان سه کارمند کمیسیون انتخابات افغانستان را ربود

هرات - ایرنا - گروه طالبان پس از حمله به یک مرکز ثبت نام از رای دهندگان در شهرستان «الله یار» استان غور افغانستان، سه کارمند کمیسیون مستقل انتخابات را همراه با دو تن از سربازان محافظ این کارکنان با خود بردند.

به گزارش کسب و کار، «عبدالحمید ناطقی» عضوی شورای استانی ضمن اعلام این مطلب گفت که افراد طالبان بعدازظهر سه شنبه به این مرکز ثبت نام حمله کرده اند.
سخنگوی فرماندهی پلیس استان غور نیز گفت که هنوز ربایندگان در مورد خواسته هایشان به طور مشخص چیزی نگفته اند.
«محمد اقبال نظامی» افرود که مسوولین نیروهای نظامی استان غور در تلاش هستند این کارمندان را از چنگ طالبان آزاد کنند.
شهرستان الله ‌یار در ۵۰ کیلومتری شهر فیروزکوه مرکز استان غور و در مسیر جاده اصلی شهر غوربه هرات است و از ناامن‌ترین مناطق این استان به شمار می‌رود.
امروز همچنین در این استان افراد مسلح مسافران یک خودرو عبوری را در شهرستان «بره خانه» نزدیک مرکز شهرستان فیروزکوه پیاده کردند و سه تن از آنها را تیرباران و دو تن دیگر را زخمی کردند.
«محمد مهدوی» عضوی شورای استانی غور با تایید کشته شدن این سه غیرنظامی گفت که چند تن از افراد مسلح در لباس نظامی نیروهای افغانستان اقدام به این جنایت کرده اند ، هرچند هویت آنها مشخص نیست.
وی افزود که زخمی‌ها به مرکز درمانی شهر فیروزکوه مرکز استان غور منتقل شدند و اجساد کشته‌ شد‌گان در محل باقی مانده است.
در همین ارتباط سخنگوی فرماندهی پلیس غور گفته مسافران از مسیر غور به طرف دایکندی در حرکت بوده و همه آنها از اقوام هزاره بودند.
ثبت نام از رای دهندگان اولین گام عملی برای شروع فرآیند انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای شهرستان در افغانستان است که قرار است در مهرماه سال جاری برگزار شود.
طالبان انتخابات را فرمایشی و تحت مدیریت آمریکایی ها خوانده و ضمن تحریم آن شهروندان را نیز تهدید کرده تا در انتخابات شرکت نکنند.
طی دو روز گذشته در مجموع یک هزار و ۵۰۰ مرکز پیش بینی شده برای ثبت نام از رای دهندگان ، تنها ۱۳ هزار نفر نام نویسی کرده و تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده اند.
شبک**آساق*۱۱۰۴**۱۳۹۲

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.