صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان همکاری اسلامی بدنبال تدوین راهبرد برای حوزه جوانان است
سازمان همکاری اسلامی بدنبال تدوین راهبرد برای حوزه جوانان است

رئیس کمیسیون جوانان مجلس:

سازمان همکاری اسلامی بدنبال تدوین راهبرد برای حوزه جوانان است

باکو - ایرنا - رئیس کمیسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اجلاس باکو به دنبال تدوین و اتخاذ یک راهبرد مشترک در حوزه جوانان هستند.

«سید فرید موسوی» روز سه شنبه در حاشیه نشست مقدماتی چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی در باکو، به خبرنگار ایرنا گفت: جمعیت بالای جوانان در کشورهای اسلامی، ضرورت اتخاذ یک استراتژی و راهبرد مشترک و یکپارچه در حوزه های مختلف مرتبط با جوانان را دو چندان کرده است.
وی که همراه با یک هیات کارشناسی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران ، در این نشست شرکت کرده است، افزود: در حال حاضر در بیشتر کشورهای اسلامی شاهد رشد جمعیت جوان هستیم، از این رو سازمان همکاری اسلامی، اقدام به برگزاری اجلاس های ویژه جوانان در سطح وزرای مرتبط با این حوزه کرده است.
رئیس کمیسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، در مورد نقش این اجلاس در وحدت کشورهای اسلامی گفت: گروه های اجتماعی و به ویژه جوانان در ایجاد انسجام بین کشورهای اسلامی نقش اساسی دارند و انسجام کشورهای اسلامی نیز نقش موثری در معادلات سیاسی و بین المللی دارد.
موسوی ابراز امیدواری کرد که کشورهای اسلامی در این اجلاس بتوانند به یک راهبرد اساسی در حوزه دست پیدا کنند و بر اساس این راهبرد در سال های آتی شاهد انسجام بیشتر این کشورها باشیم.
چهارمین اجلاس وزیران جوانان و ورزش کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ایران روز چهارشنبه با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار می شود .
سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که ۵۷ کشور از چهار قاره درآن عضویت دارند.
آساق ** ۳۳۷*۱۵۷۹

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.