صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سئول: برای برقراری صلح دائمی در شبه جزیره تلاش می کنیم
سئول: برای برقراری صلح دائمی در شبه جزیره تلاش می کنیم

سئول: برای برقراری صلح دائمی در شبه جزیره تلاش می کنیم

پکن - ایرنا - رییس جمهور کره جنوبی با بیان اینکه دیوار بی اعتمادی دو کره باید فرو بریزد اظهار کرد کشورش برای برقراری «صلح دائمی» در شبه جزیره کره تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

به گزارش کسب و کار از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ‘مون جائه این' روز سه شنبه در مراسمی مذهبی در سئول تاکید کرد همه چیز به خلع سلاح هسته ای کره شمالی بستگی دارد و صلح در منطقه به این موضوع پیوند خورده است.
وی «خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری صلح دایمی و همزیستی مسالمت آمیز دو کره» را مهمترین وظیفه دو کشور دانست و گفت در جریان اجلاس سران در این باره رایزنی خواهد شد.
وی که روز جمعه آینده با ‘کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار و گفت و گو می کند، افزود: بعد از «اجلاس سران دو» کره رویداد تاریخی مهم دیگری بوقوع خواهد پیوست که «اجلاس رهبران کره شمالی و آمریکا» است.
رییس جمهور کره جنوبی تاکید کرد که هدف اصلی از برگزاری اجلاس سران دو کره که سومین بار از سال ۲۰۰۰ به این طرف برگزار می شود «فرو ریختن دیوار بی اعتمادی میان طرفین» و «رسیدن به صلح» و «خلع سلاح هسته ای» در شبه جزیره کره است.
همزمان نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده است که در صورتی که لازم باشد برای آمادگی کامل به منظور برگزاری اجلاس سران، یک فرستاده ویژه از سوی این کشور تا قبل از این نشست به کره شمالی اعزام خواهد شد.
این نهاد تصریح کرده است کره جنوبی خود را برای اعزام مسئول سازمان اطلاعات ملی و یا ‘چونگ یویی یونگ' مشاور امنیت ملی این کشور به کره شمالی آماده کرده است.
وزارت وحدت کره که به امور دو کشور رسیدگی می کند می گوید در چند هفته گذشته دو کره برای برگزاری اجلاس و مسایل ذی ربط ۳۶۰ دور گفت و گو در روستای پانمونجوم برگزار کرده اند که بیش از نیمی از کل ۶۰۰ دور گفت و گوی طرفین پس از پایان جنگ سال ۱۹۵۳ است.
مقام های امنیت ملی ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در هفته های گذشته در باره برگزاری اجلاس های سران با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده و مواضعشان را هماهنگ نموده اند.
این کشورها تاکید کرده اند همزمان با تلاش برای گفت و گوها تحریم ها علیه کره شمالی با قدرت اجرا خواهد شد و آمریکا بخصوص از کشورهای دنیا خواسته است به دلیل این اجلاس ها فشار تحریم ها را برضد پیونگ یانگ کاهش ندهند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.