پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / دولت / دهستان زیلایی بویراحمد از محرومیت خارج می شود
دهستان زیلایی بویراحمد از محرومیت خارج می شود

باامضاء تفاهم نامه بین معاون رئیس جمهوری و استاندار کهگیلویه و بویر احمد؛

دهستان زیلایی بویراحمد از محرومیت خارج می شود

یاسوج - ایرنا- استانداری کهگیلویه وبویراحمد و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری برای رفع محرومیت از دهستان محروم زیلایی در شهرستان بویراحمد تفاهم نامه دوجانبه امضا کردند.

به گزارش کسب و کار، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس این تفاهم نامه حدود ۵۰درصد از اعتبار مورد نیاز طرح های زیربنایی و عمرانی در این دهستان توسط این معاونت تامین خواهد شد.
سید ابوالفضل رضوی افزود: بر اساس اعلام استانداری کهگیلویه وبویراحمد میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای ۱۰ طرح عمرانی ، اقتصادی و زیربنایی در این منطقه افزون بر ۷۲۰میلیارد ریال است.
رضوی تصریح کرد: از ۵۰درصد اعتبار باقی مانده نیز تامین ۲۵درصد بر عهده استانداری کهگیلویه وبویراحد و ۲۵درصد نیز بر عهده دستگاه مجری طرح و وزارتخانه مربوطه خواهد بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با قدردانی از معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری نیز گفت: ۱۰ طرح عمرانی و زیربنایی مصوب در این منطقه محروم در حوزه های گوناگون آموزش، راه، آب، مخابرات، بهداشت و درمان و خدمات رفاهی است.
علی محمد احمدی افزود: با اتمام طرح های مصوب در این دهستان زیلایی بویراحمد بر اساس همکاری و اهتمام ویژه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بخش های دیشموک و قلعه رئیسی نیز در اولویت و دستور کار برای توسعه و رفع محرومیت قرار می گیرند.
وی ابراز داشت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نباید برای توسعه مناطق محروم این استان از جمله دهستان زیلایی بویراحمد به طور جداگانه و جزیره ای اقدام کنند.
۲۵ دی ۱۳۹۶ استاندار و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به منظور آشنایی هر چه بیشتر با مسائل، مشکلات و کمبودهای دهستان زیلایی بویراحمد به این منطقه محروم سفر کردند.
در این سفر ۱۰ مصوبه در زمینه های مختلف برای رفع محرومیت دهستان زیلایی بویراحمد و کمک به توسعه آن به نصویب رسید که مهمترین آنها شامل زیرسازی و آسفالت ۵۵ کیلومتر راه روستایی، ساخت مجتمع آموزشی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم، ساخت مجموعه ورزشی چندمنظوره و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با امکانات و تجهیزات لازم است.
دهستان زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با هشت روستا و جمعیتی افزون بر ۱۲ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
۳۰۱۶/۱۶۶۲

همچنین مطالعه کنید:

رئیس جمهور خطاب به استانداران/موانع تولید برطرف شوند

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.