صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمله رژیم صهیونیستی به سوریه با حمایت آمریکا انجام شد
حمله رژیم صهیونیستی به سوریه با حمایت آمریکا انجام شد

وال استریت ژورنال:

حمله رژیم صهیونیستی به سوریه با حمایت آمریکا انجام شد

تهران – ایرنا – روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام های اطلاعاتی و آگاه نوشت که ارتش صهیونیستی با حمایت ضمنی آمریکا به پایگاه تیفور سوریه حمله کرد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال، برخی از این منابع اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از گفت و گو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور حمله به سوریه را صادر کرد.
بنا بر ادعای این منابع، این حمله علیه یک سامانه پدافند ضدهوایی صورت گرفت تا مانع از نیروهای ایرانی از آن علیه جنگنده های اسرائیلی شود.
رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه هفته گذشته حمله ای هوایی به پایگاه تیفور سوریه در حومه حمص انجام داد. سامانه های دفاعی سوریه برخی از این موشک ها را سرنگون کردند.
به دنبال این حمله وزارت خارجه سوریه با هشدار نسبت به تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حمله این رژیم به فرودگاه تیفور واکنشی به موفقیت های ارتش در پاکسازی مناطق اطراف دمشق از گروه های تروریستی بود.
وزارت خارجه سوریه در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آن اعلام کرد: تجاوز اسرائیل به فرودگاه تیفور در حومه حمص بدون حمایت نامحدود آمریکا از آن امکان پذیر نبود.
در همین حال، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عوامل حمله موشکی به فرودگاه نظامی تیفور (T4) در استان حمص دو جنگنده اف ۱۵ اسرائیلی بودند.
به دنبال این حادثه، روسیه سفیر این رژیم در مسکو را برای دادن توضیح درباره حمله هوایی به سوریه احضار کرد.
از سوی دیگر، آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه (۲۵ فروردین) به سه هدف در سوریه حمله کردند که به ادعای آنها اماکن تولید و نگهداری سلاح های شیمیایی بوده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در چند روز منتهی به حمله هوایی به سوریه، با «مئیر بن شابات» مشاور امنیت ملی اسرائیل در تماس بوده و جزئیات حمله را با وی هماهنگ کرده بود.
شبک**۹۴۲۳**۳۴۰۴

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.