صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تصویب کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان
تصویب کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس خبر داد؛

تصویب کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان خبرداد.

به گزارش کسب و کار، حسن نوروزی درتشریح نشست امروز- سه شنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: درنشست امروز طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان مورد بررسی قرارگرفت، این طرح به امضاء بیش از ۱۲۰ نفر ازنمایندگان مجلس رسیده و درصحن علنی مجلس یک فوریت آن به تصویب رسیده است.
نماینده مردم بهارستان و رباط کریم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارنظر کارشناسان قوه قضائیه، مرکز پژوهش های مجلس، سازمان زندان ها، وزارت اطلاعات، مرکز پژوهش های قم و نمایندگان ادامه داد: درنهایت کلیات طرح به تصویب رسید، ضمن اینکه این طرح مبتنی بردستورالعمل رئیس قوه قضائیه بود، اما این طرح به لحاظ شکلی و ماهیتی دارای ایراداتی است که باید رفع شود.
نوروزی با بیان اینکه رفع این ایرادات نیازمند تشکیل کارگروهی با محوریت مجلس و با عضویت مرکز پژوهش ها، مرکز پژوهش های قم، سازمان زندان ها، قوه قضائیه، سازمان اطلاعات و ناجا بود، تصریح کرد: لذا دراین جلسه کمیته مورد نظر با هدف بررسی شکلی و ماهیتی طرح مذکور تشکیل شد، البته دراین طرح ممکن است مصوب شود که قضات باید قرارهای تامین را به شکلی صادر کنند که بتوان از بازداشت های کوتاه مدت جلوگیری کرد.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، گفت: در برنامه پنجساله ششم، قوه قضائیه مکلف شده است که پس از ۲ سال از اجرای برنامه لایحه کاهش عناوین مجرمانه را به مجلس ارسال کند، درحال حاضر یکسال از اجرای برنامه گذشته و درصورت امکان لایحه دولت و طرح برای کاهش تعداد زندانیان درکنار هم بررسی خواهد شد.
سیام*۳۰۶۱*۱۴۴۹

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.