صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترامپ و الجبیر در پی اعزام نیروهای عرب به سوریه هستند
ترامپ و الجبیر در پی اعزام نیروهای عرب به سوریه هستند

ترامپ و الجبیر در پی اعزام نیروهای عرب به سوریه هستند

تهران-ایرنا- 'عادل الجبیر' وزیر امور خارجه عربستان در حالی از آمادگی ریاض برای اعزام نیرو به سوریه در قالب «ائتلاف اسلامی مبارزه با داعش» خبرداد که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز اعلام کرد ترامپ به دنبال جایگزینی نیروهای عرب با ارتش خود در سوریه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تلویزیون سعودی الاخباریه به نقل از وزیر امور خارجه عربستان سعودی افزود: ما قبلا پیشنهاد داده بودیم که می توانیم نیروهایی از ائتلاف عربی به اصطلاح ضد تروریسم به سوریه اعزام کنیم
الجبیر مدعی شد که حوثی ها (نیروهای انصار الله) مانع دست یابی به راه حل سیاسی در یمن هستند.
وزیر خارجه عربستان با نادیده گرفتن حملات مستمر جنگنده های ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان به مناطق مختلف یمن و به خاک و خون کشیدن شهروندان یمنی، انصار الله را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد.
عربستان درحالی پیشنهاد اعزام نیرو به سوریه را مطرح می کند که ارتش سوریه پیشرفت های زیادی طی ماه های اخیرکسب کرده وتروریست ها رمق های آخر خود را می کشند.
ریاض که همچنان در باتلاق جنگ یمن گرفتار است و به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته، قصد دارد با اعزام نیرو به سوریه منطقه را وارد بازی جدیدی کند.

** تلاش ترامپ برای جابجایی نیروهایش با اعراب
از سوی دیگر وال‌استریت ژورنال اعلام کرد که ترامپ در تلاش برای جایگزینی ارتش آمریکا با نیروهای عرب در سوریه است.
دولت ایالات متحده در تلاش است تا یک نیروی نظامی متحد از کشورهای عربی را جایگزین نیروهای نظامی خود در سوریه کند تا در پروسه ثبات پس از شکست داعش در این کشور حضور داشته باشند.
بن سلمان معمار جنگ تمام عیار یمن، از فروردین ماه سال ۹۴ جنگی تمام عیار علیه یمن فقیرترین کشور عربی به راه انداخته است که تا به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، به اهداف جاه طلبانه خود برسد، حال آنکه این تجاوز چند جانبه تاکنون نتیجه ای جز کشته یا زخمی شدن هزاران شهروند یمنی در پی نداشته است.
شبک**خاورم**۹۳۲۹**۱۷۰۸

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.