صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بحران یمن تنها با مشارکت همگانی حل می شود
بحران یمن تنها با مشارکت همگانی حل می شود

نماینده روسیه در سازمان ملل:

بحران یمن تنها با مشارکت همگانی حل می شود

نیویورک-ایرنا- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خواستار توقف درگیری های مسلحانه در یمن شد و گفت: این بحران تنها با حضور در مذاکرات با توجه به منافع و مشارکت همگانی حل می شود.

به گزارش کسب و کار، واسیلی نبنزیا روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع یمن برگزار شد، افزود: ما از نزدیک، وضعیت نظامی-سیاسی و بشردوستانه در یمن را رصد می کنیم.
وی ادامه داد: ما به شدت از افزایش کشته ها و زخمی ها در نتیجه رشد خصومت و آسیب رسیدن به امکانات زیربنایی شهری همچون مراکز پزشکی نگرانیم.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان این که فاجعه انسانی در یمن در حال تشدید است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور به کمک نیاز دارند، اضافه کرد: میلیون ها یمنی گرسنه هستند و این کشور در معرض ابتلا به بیماری وبا و دیفتری قرار دارد.
نبنزیا اظهار کرد: ما از تلاش های همه کسانی که به کاهش درد و رنج مردم یمن کمک می کنند، سپاسگزاریم و از نتایج کنفرانس سوم آوریل ژنو درباره تعهدات انسان دوستانه اعلام شده در این کشور، استقبال می کنیم.
وی به ارسال بیش ۷۰ تن کالاهای انسان دوستانه در عدن و صنعا از سال ۲۰۱۵ تاکنون از سوی روسیه خبرداد و گفت: با این وجود، ما متقاعد شده ایم که کمک های بشردوستانه به تنهایی نمی تواند راه حل های پایدار و درازمدت را به ارمغان بیاورد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با تاکید بر این که پایان دادن به درگیری های داخلی طولانی مدت تنها از طریق گفت و گو با توجه به منافع و مشارکت همگانی میسر است، اظهار کرد: ما به شدت کشتار و مصدومیت غیر نظامیان و همین طور شلیک موشک به مناطق شهری عربستان را محکوم می کنیم و خواستار توقف این کار هستیم که به حل و فصل سیاسی کمکی نمی کند.
نبنزیا از همه طرف ها خواست تا به جنگ و درگیری های مسلحانه پایان دهند و ادامه داد: حل این بحران با تمرکز خود یمنی ها امکان پذیر است نه این که برآوردهای ژئوپولیتکی را به این درگیری ها آورد.
وی تصریح کرد: با خواستن و اراده سیاسی، یمن می تواند به الگویی برای حل اختلافات دیگر در منطقه تبدیل شود و عاملی باشد که به ثبات منطقه ای که به شدت مورد نیاز است، کمک می کند.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد همچنین خواستار فعالتر شدن نقش سازمان ملل متحد در این باره شد و از همه طرف ها خواست با حضور در میز مذاکره برای توسعه این کشور بر اساس گفت و گوی ملی، توجه به منافع متقابل نیروهای سیاسی اصلی و تصمیمات جامعه بین المللی در این رابطه گام بردارند.
بحران یمن، با حمله نظامی ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و با گذشت نزدیک به چهار سال، همچنان ادامه دارد. انسداد مرزهای یمن توسط سعودی ها، این کشور را با بزرگترین قحطی جهان روبرو کرده است.
اروپام**۱۴۲۹

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.