صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بارزانی از آغاز دوباره پروازهای تهران اربیل استقبال کرد
بارزانی از آغاز دوباره پروازهای تهران اربیل استقبال کرد

بارزانی از آغاز دوباره پروازهای تهران اربیل استقبال کرد

اربیل – ایرنا - نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از آغاز دوباره پروازهای تهران به و از اربیل و بالعکس استقبال کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وی با ابراز خرسندی از این تصمیم اعلام کرد اقلیم کردستان عراق روابط خوبی با کشورهای همسایه دارد و از آغاز مجدد پروازها بین تهران و اربیل استقبال می کند.
تلاش های کردستان عراق در رابطه با آغاز پروازهای سلیمانیه به ترکیه و بالعکس همچنان ادامه دارد.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل روز سه شنبه اعلام کرد پروازهای تهران به اربیل و بالعکس از روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ازسرگرفته می شود.
نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق همچنین در خصوص نیروهای نظامی پیشمرگه در مناطق مورد منازعه اظهار داشت:هیچ توافقی بین اربیل، بغداد و آمریکاییها برای بازگشت نیروهای نظامی پیشمرگه به مناطق مورد اختلاف صورت نگرفته است.
وی با اعلام این مطلب و اظهار نگرانی نسبت به امنیت مناطق مورد منازعه گفت:ما ضمن حمایت از تلاشهای بغداد برای استقرار امنیت در مناطق مورد اختلاف آماده هرنوع همکاری برای تثبیت امنیت در این مناطق با عراق هستیم.
بارزانی در ارتباط با سفر هیاتی به ریاست وی به بغداد برای ادامه مذاکرات بین اربیل و بغداد اظهار داشت: هیچ مذاکره رسمی بین اربیل و بغداد برای سفر هیات به بغداد در مقطع کنونی وجود ندارد، هرچند رفت و آمد هیاتها بین دو طرف امری طبیعی و در راستای تلاشهای دو طرف برای حل اختلافات می باشد.
نخست وزیر منطقه کردستان عراق اطمینان داد که ارسال حقوق از سوی بغداد برای کارکنان ادامه خواهد داشت.
نیچروان بارزانی حضور احزاب عراقی در منطقه کردستان عراق و معرفی کاندید برای انتخابات پارلمانی عراق در استانهای کردنشین را امری قانونی دانست و اظهار کرد: حضور کردها در قالب احزاب عراقی برای انتخابات و حضور اعراب در قالب احزاب کرد عراقی امری قانونی و طبیعی است.
خاورم**۳۵۱**۳۸۰**

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.