صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / از برگزاری نمایشگاه کتابِ امسال در مصلی تا اعلام شروط اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران
از برگزاری نمایشگاه کتابِ امسال در مصلی تا اعلام شروط اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

از برگزاری نمایشگاه کتابِ امسال در مصلی تا اعلام شروط اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران

"ایجاد نظام مدیریت جامع اطلاعات بحران کشور، سازمان محیط زیست از فدراسیون فوتبال درخواست تشکیل جلسه کرد، وجود ۱۴۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور، جزییاتی از انتخابات مجلس دانش‌آموزی، محرومیت ساکنان مناطق حاشیه‌نشین از ابتدایی‌ترین حقوق خود، قیمت‌گذاری "دارو" و "تجهیزات پزشکی" در اختیار بازار نیست، واکنش انجمن اتیسم به حادثه "سرای مهربانی" و برگزاری نمایشگاه کتاب تهران امسال در مصلی" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بسته اجتماعی 28 فروردین 97

به گزارش کسب و کار، سرویس اجتماعی ایسنا امروز حدود ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

رئیس مرکز مدیریت حوادث مدیریت بحران خبر داد

ایجاد نظام مدیریت جامع اطلاعات بحران کشور

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور از توسعه و بهینه سازی نظام پایش و مستندسازی سیستم مدیریت بحران کشور خبر داد.

مهدی رحمتی نژاد درباره اقدامات این مرکز در سالی که گذشت افزود: توسعه و بهینه سازی  نظام پایش و مستند سازی سیستم مدیریت بحران که به سامانه سما مشهور است در سال ۹۶ در دستورکار قرارگرفت و در همین راستا اقدام به دریافت لایه های اطلاعاتی و استفاده از پایگاه اطلاعاتی سازمان ها و دستگاه های ذیربط در حوزه مدیریت بحران و بارگذاری در سامانه سما کردیم.

در پی اعلام حذف تصویر یوز از پیراهن تیم ملی فوتبال

سازمان محیط زیست از فدراسیون فوتبال درخواست تشکیل جلسه کرد

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خبر حذف تصویر یوز از پیراهن تیم ملی فوتبال از ارسال نامه به فدراسیون فوتبال و درخواست برگزاری جلسه خبر داد.

مجید خرازیان مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی برای حضور یوز روی پیراهن تیم ملی در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ است، گفت: نمی‌دانم اما واضح است که هدف ما حضور همیشگی یوز روی پیراهن تیم ملی است، چه به جام جهانی امسال برسد چه نرسد.

وی تاکید کرد: سعی داریم با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت یکدیگر بتوانیم مجددا یوز را به پیراهن تیم ملی برگردانیم و این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

وجود ۱۴۰هزار بازمانده از تحصیل در کشور/ نرخ ثبت‌نام در دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود ۱۴۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: آماده همکاری با نهادهای مربوط هستیم تا با هم افزایی و البته پیگیری متمرکز بتوانیم کار بازگشت این کودکان را به مدرسه به نتیجه برسانیم.

رضوان حکیم زاده افزود: مجموعه اقدامات ما از سال ۹۲ منجر به بازگشت و آموزش ۱۴۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل به نظام آموزش رسمی شده است و نرخ ثبت نام  در دوره ابتدایی به ۹۸.۱۳ درصد در سال ۹۶ رسیده است.

جزییاتی از انتخابات مجلس دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه انتخابات دانش آموزی تمرینی است برای آنکه دانش آموزان آماده تر وارد جامعه شده و در آینده مسوولیت‌های بزرگتری را بپذیرند گفت: باید به انسان‌ها در مدارس توجه کنیم.

عباسعلی باقری با اشاره به اینکه انتخابات دانش آموزی تمرینی است برای آنکه آماده‌تر وارد جامعه شده و مسوولیت‌های بزرگتری را بپذیرید گفت: باید به انسانها در مدارس توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نمی‌شود دانش آموزان درگیر کارخود و مدرسه شان نباشند گفت: در گذشته مدرسه‌ای را خوب می دانستند که سکوت بر آن حاکم باشد و دانش آموزانش صحبت نکنند؛ امروز کارشناسان تربیتی و روانشناسی خط قرمز بر این مدارس می‌کشند. هرچه قدر مدرسه فعال تر و پویاتر باشد دانش آموزان آن موفق تر خواهند بود.

مسئول کمیته درمان جمیعت امام علی(ع) تاکید کرد

محرومیت ساکنان مناطق حاشیه‌نشین از ابتدایی‌ترین حقوق خود

مسئول کمیته درمان جمیعت امام علی(ع) گفت: بسیاری از کودکان ساکن در مناطق حاشیه نشین همواره از حق سلامت و تحصیل محروم هستند، بر همین اساس لازم است برنامه‌های سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی کشور در جهت خدمات رسانی به این قشر دقیق و پیشبرنده باشند.

سارا رضایی با اشاره به این که کمیته درمان جمعیت امداد دانشجویی و مردمی امام علی (ع) همواره بر مناطق حاشیه نشین کشور تمرکز بسیار ویژه‌ای دارد، گفت: تیم‌های مجهز آموزشی و پزشکی که به واسطه داوطلبان تشکیل شده‌اند همواره نیازهای خانواده‌های مناطق حاشیه‌نشین را مورد توجه قرار می‌دهند.

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد؛

قیمت‌گذاری “دارو” و “تجهیزات پزشکی” در اختیار بازار نیست / بابت دارو نگرانی نداریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر این‌که قیمت‌گذاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار بازار نیست، گفت: از گذشته هم روال بر این بوده که سازمان غذا و دارو از طریق کمیسیون قیمت‌گذاری نسبت به تعیین قیمت دارو اقدام کرده و کلیه موارد قیمت‌گذاری در حیطه اختیارات این سازمان است.

دکتر کیانوش جهانپور درباره نوسانات اخیر بازار ارز و تاثیر آن بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: در صورتیکه مردم با مواردی مبنی بر نایاب بودن یا کمبود دارو مواجه شدند و یا اگر حس کردند داروخانه‌ای داروی مورد نظرشان را در اختیارشان قرار نمی‌دهد، ‌ با سامانه تلفنی ۱۹۰ که در سراسر کشور پاسخگوست، تماس بگیرند. همکاران ما در این سامانه ابتدا افراد را راهنمایی می‌کند که دارویشان را از کجا تهیه کنند و در مرحله دوم هم اگر گزارشی مبنی بر تخلف وجود داشت، قطعا پیگیری شده و با متخلف احتمالی بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.

واکنش انجمن اتیسم به حادثه “سرای مهربانی”/بهزیستی نظارت‌هایش را قوی‌ کند

مدیرعامل انجمن اتیسم ضمن تشریح ماجرای “سرای مهربانی” و انتقاد از انتشار دوباره کلیپ آزار کودکان اتیسم که مربوط به سال گذشته بوده، از سازمان بهزیستی خواست تا دوره‌های نظارت خود بر این مراکز را کوتاه‌ و قوی‌تر کند و از کارشناسانی کمک بگیرد که عاشق کار با کودکان اتیسم هستند.

سعیده غفاری با انتقاد از نحوه انعکاس اخبار مربوط به کلیپ آزار کودکان اتیسم در یکی از مراکز نگهداری این کودکان، اظهار کرد: برخی از تیترهایی که درباره این موضوع زده شد به نفع هیچ کس نبود، به جز کسانی که هدف‌شان از ارسال این کلیپ رساندن آن به دست صداهای خاص در خارج از کشور و کوباندن سیستم بود. در گزارش بعضی رسانه‌ها مراکز اتیسم سلاخ‌ خانه‌ای نشان داده شدند که کارشناسان آن در حال کتک زدن بچه‌های اتیستیک هستند؛ در صورتی که به این شکل نیست. خانواده اتیسم امروز نیاز به آرامش دارد. آنها به اندازه کافی تحت فشار نگهداری از کودک خود هستند، سعی نکنیم آنها را مضطرب کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران:

هفت گزینه نهایی برای شهرداری، برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه می‌کنند

سخنگوی شورای شهر تهران فرآیند انتخاب شهردار را تشریح کرد.

علی اعطا با بیان اینکه اعضای شورا در مورد فرآیند انتخاب شهردار نیز در این جلسه که هنوز به پایان نرسیده به توافق رسیدند که همان فرآیند انتخاب شهردار در مرداد ماه ملاک عمل باشد، گفت: بر همین اساس اعضای شورای شهر می‌بایست پنج نفر را به عنوان گزینه‌های شهردار معرفی کنند و از بین آن افراد، گزینه‌هایی که بیشترین رای را داشته باشند انتخاب می‌شوند و نهایتا هفت گزینه انتخاب می‌شود که این افراد باید برنامه‌های خود را در صحن علنی شورای شهر ارائه کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا سلامتی کاندیدا نیز مورد تایید شورا قرار می‌گیرد یا نه؟ گفت: اینکه کسی در طول زمان بیمار شود مورد تشخیص نیست اما قطعا نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری خواهیم داشت.

فرماندار تهران تاکید کرد:

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران امسال در مصلی/ آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان در نمایشگاه

فرماندار تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در محل مصلی امام خمینی(ره) از آمادگی دستگاه های خدمت رسان در این نمایشگاه خبر داد.

عیسی فرهادی گفت: همه دستگاه های خدمت رسان در برگزاری این نمایشگاه در حال حاضر در آمادگی کامل هستند و این نمایشگاه طبق قرار قبلی ۱۲ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد. همکاری مناسبی بین این دستگاه ها برقرار است و امیدواریم بهتر از سال های گذشته برگزار شود.

برای اولین بار صورت می‌گیرد

تعریف بن‌های نمایشگاه کتاب در کارت هوشمند ملی

مدیرعامل بانک شهر در مورد تعریف اعتبار بن کارت‌های نمایشگاه کتاب بر روی کارت ملی هوشمند توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با تمهیدات درنظر گرفته شده از سوی مسئولان سازمان ثبت احوال کشور متقاضیان دریافت بن کارت تنها با یک عملیات ساده، می‌توانند بن کارت‌های نمایشگاه کتاب را بر روی کارت ملی هوشمند خود تعریف کنند.

پور زرندی در ادامه با بیان اینکه بن کمکی که وزارت ارشاد برای افراد در نظر گرفته از طریق بانک شهر، در کارت ملی هوشمند واریز می‌شود، ادامه داد: سال گذشته توانستیم رضایت ۹۸ درصدی را در پوشش نمایشگاه کتاب داشته باشیم که امیدوارم امسال این رضایتمندی به ۱۰۰ درصد برسد، هر چند که در دو سال اخیر نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب که زیرساخت‌های بهتری داشت برگزار می‌شد اما به دلیل عدم آمادگی شهرداری، نمایشگاه کتاب به مصلی آمد، هر چند که زیرساخت‌ها در مصلی ضعیف است اما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم رضایتمندی مراجعین در این رخداد بزرگ را جلب کنیم.

به گزارش کسب و کار، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

مار پیتون در رختخواب دختر نوجوان!

آیین نامه «طرح ترافیک» خبرنگاران تصویب شد

شروط اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران اعلام شد

سازمان محیط زیست از فدراسیون فوتبال درخواست تشکیل جلسه کرد

وجود ۱۴۰هزار بازمانده از تحصیل در کشور/ نرخ ثبت‌نام در دوره ابتدایی

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وام ۴۰۰ میلیونی مسکن محرومین ابلاغ شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ بنا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.