صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آیین گرامیداشت روز ارتش در ترکیه برگزار شد
آیین گرامیداشت روز ارتش در ترکیه برگزار شد

آیین گرامیداشت روز ارتش در ترکیه برگزار شد

آنکارا- ایرنا- آیین گرامیداشت روز ارتش با حضور مسئولان، کارکنان نهادها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایرنا در محل سفارت کشورمان در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این آیین که به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه، سرهنگ حسین بخون وابسته نظامی، مسئولان و کارکنان نهادهای فعال کشورمان آنکارا برگزار شد، شرکت کنندگان، یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این آیین، وجود ارتش در کشور را تضمین کننده امنیت کشور دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه در وضعیتی قرار دارد که ثبات و امنیت آن زبانزد همه است.
وی با اشاره به این که ایران در چند صد سال گذشته هیچ تجاوزی را به کشورهای دیگر در کارنامه اش ندارد، بیان کرد: آنچه در کارنامه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، دفاع مقدس هشت ساله است که در آن دوران نقش نیروهای مسلح و به خصوص دلاورمردان ارتش برجسته بود و همه نظامیان در کنار آحاد ملت توانستند از کشور خودشان دفاع کنند به طوری که امروز حتی یک وجب از مرزهای ایران اسلامی در دست دیگران نیست و کم و زیاد نشده است.
وی وضعیت ایران در منطقه خاورمیانه را مطلوب دانست و اضافه کرد: آمادگی نیروهای نظامی و دفاعی کشور مولفه مهمی است چرا که امروز ما شاهد بالاترین سطح ممکن به لحاظ امنیت در ایران و برای ایران هستیم.
وی اظهار کرد: ظرفیت های بالا و دستاوردهای نوین عرصه دفاعی ایران روز به روز وضعیت ما را بهبود بخشیده و ما به بالاترین فناوری روز مجهز شده ایم و این دستاوردها در سایه همت نیروهای دفاعی ایران به دست آمده است.
طاهریان فرد همچنین گفت: ارتش در تمام سال های انقلاب مدافع کشور بوده و با حفظ آمادگی از دستاوردهای نظام حراست کرده است.
وی با اشاره به گشوده شدن فصل جدیدی در روابط بین ایران و ترکیه پس از سفر سال گذشته سردار محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه افزود: این اقدام که گامی مهم در توسعه روابط بین ایران و ترکیه محسوب می شود، موجب متوازن شدن روابط دو کشور شده است.
وی با اشاره به آغاز همکاری های نظامی بین ایران و ترکیه، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه دفاعی را مهم برشمرد و گفت: برنامه ریزی و پیگیری بایسته های روابط دو کشور در این حوزه بسیار مهم است.
وی با تقدیر از سرهنگ حسن بخون وابسته نظامی ایران در ترکیه به جهت تلاش برای گسترش روابط روابط دفاعی دو کشور افزود: توسعه مناسبات و پیگیری جدی دغدغه ها و موضوعات دوجانبه در حوزه دفاعی و نظامی یک تضمین و نقطه قوت برای روابط همه جانبه دو کشور محسوب می شود.
طاهریان فرد وابستگی نظامی کشورمان در ترکیه را یکی از قدیمی ترین وابستگی های نظامی در خارج از کشور عنوان کرد و گفت: این امر نشان دهنده اهمیت ترکیه برای کشور ماست.
وی کارنامه وابستگی نظامی کشورمان در ترکیه را موفق و درخشان ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه در کنار سایر ارکان موجود در سفارت از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور و در راستای توسعه روابط با کشور ترکیه در همه زمینه ها استفاده می کند.
سرهنگ حسن بخون وابسته نظامی ایران در ترکیه نیز گرامیداشت روز ارتش را نمادی از توجه دولت و مردم غیور ایران به نقش نیروهای مسلح در پیروزی و تثبیت دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی وظیفه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظامی کشور را برعهده دارد و از نخستین روزهای انقلاب تا به امروز، در صحنه‌های مهم حضوری مؤثر داشته است.
وی افزود: ارتش ایران در دوران دفاع مقدس تجارب و دستاورهای ارزشمندی کسب کرده و در چارچوب راهبرد و دکترین دفاعی کشور و در سایه خوداتکائی و نوآوری، خود را برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات نوین آماده کرده و به یک نیروی دفاعی مؤثر در منطقه تبدیل شده است.
وی بیان کرد: در پرتو تلاش و آمادگی نیروهای مسلح و ارتش کشورمان، ایران در تأمین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی نقش ایفا می کند و در منطقه بحران زده غرب آسیا از امنیت بی‌نظیری برخوردار است.
وی پیام ارتش ایران برای کشورهای همسایه و دوست، صلح و دوستی و برای دشمنان ملت ایران توفنده و دندان شکن در برابر هرگونه تجاوزی عنوان کرد.
وی با بیان این که دو کشور ایران و ترکیه دارای روابط دیپلماتیک عمیق، دوستانه و گرم هستند، اضافه کرد: روابط دو کشور در عرصه نظامی هم خوب و توام با همکاری متقابل است.
به گزارش کسب و کار، در این آیین یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شد.
خاورم/۱۹۰۵

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.