صفحه اصلی / اینانلو: مسابقات تیراندازی آسیا سخت تر شده است

اینانلو: مسابقات تیراندازی آسیا سخت تر شده است

ابراهیم اینانلو مربی تیم ملی تفنگ زنان و مردان ایران معتقد است، به دلیل تغییر قوانین و شرایط مسابقات تیراندازی، رقابت در این رشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نسبت به چهار سال قبل سخت‌تر شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مربی تیم ملی تفنگ ایران در حاشیه اردوی متصل به اعزام این تیم، با اشاره به کاهش مدال‌های تیراندازی در بازی‌های آسیایی گفت: رقابت‌های تیمی حذف شده است و در بخش انفرادی هم برخلاف گذشته که هر کشور می‌توانست سه تیرانداز زن و سه تیرانداز مرد در رقابت‌ها داشته باشد، اکنون دو تیرانداز مجوز حضور در این رقابت‌ها را دارند و همین مساله شرایط رقابت را برای تیم‌های شرکت کننده سخت‌تر از گذشته می‌کند.
مسابقات کاپ جهانی کره جنوبی از یکم تا دهم اردیبهشت ماه در شهر «چانگ وو» این کشور برگزار می‌شود و کاروان تیراندازی ایران با تیراندازان در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی (تراپ و اسکیت) در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.
وی ادامه داد: از چهار سال پیش و آخرین دوره بازی‌های آسیایی، کشورهایی مانند هند، سنگاپور، ژاپن و برخی دیگر از کشورها، رشد چشمگیری در رشته تیراندازی داشته‌اند؛ به گونه‌ای که امروز هند یکی از تیم‌های مطرح و قوی جهان محسوب می‌شود و این مساله کار را برای ما و سایر کشورهای آسیایی سخت‌تر می‌کند.
مربی تیم ملی تفنگ زنان و مردان ایران، با بیان اینکه تعدادی از مدال‌های تیراندازی به رشته‌های تازه در بازی‌های آسیایی داده شده است، گفت: ما همچنان از بهترین‌های آسیا هستیم، اما تکرار موفقیت‌های قبلی نیاز به حمایت‌های روانی و مالی بخش‌هایی همچون وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دارد تا بازیکنان با انگیزه و امید بیشتر در این رقابت‌ها حضور یافته و برای کسب مدال با حریفان رقابت کنند.
** خوشحالم که فدراسیون از ماکسموویچ برای هدایت تیم ملی دعوت کرده است
مربی تیم ملی تفنگ زنان و مردان ایران گفت: «گوران ماکسیموویچ» از معدود کسانی در جهان است که می‌تواند با توجه به سابقه درخشانش به تیم ملی کمک کند.
وی ادامه داد: مربی‌ای که فدراسیون برای هدایت تیم ملی به ایران دعوت کرده است، خودش مدال طلای المپیک و دخترش مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن را دارد و این مساله موجب افزایش انگیزه و اعتماد به نفس در بین ورزشکاران می‌شود تا برای موفقیت و کسب نتایج بهتر به وی اعتماد کنند.
اینانلو افزود: اگر هر مربی دیگری غیر از ماکسیموویچ برای هدایت تیم ملی انتخاب می‌شد، باید با تردید در مورد وی صحبت می‌کردیم اما او از نظر فنی به «لازلو سوچک» سرمربی قبلی تیم ملی نزدیک است و امیدواریم با هدایت این مربی تیم جایگاه بهتری در سطح آسیا و جهان کسب کند.
وی گفت: نباید سوچک و ماکسیموویچ با هم مقایسه شوند، زیرا سوچک هفت یا هشت سال پیش تیراندازی ایران را از صفر شروع کرد تا ایران به چنین جایگاهی برسد و اکنون ماکسیموویچ در کنار یکی از بهترین تیم‌های آسیا و جهان ایستاده است.
مربی تیم ملی تفنگ ایران افزود: کنترل تیمی که قهرمانان زیادی در آن حضور دارند و از نظر فنی و تکنیکی در سطح بالایی هستند، بسیار سخت است و این مربی صربستانی جزو کسانی است که می‌تواند تیم ما را برای حضور آماده‌تر در بازی‌های آسیایی یاری کند.
** شرایط اردوها نسبت به گذشته بهتر شده است
اینانلو در خصوص وضعیت اردوهای تیم ملی تفنگ گفت: شرایط تمرینی ما نسبت به گذشته بهتر شده است؛ زیرا کادر فنی با حضور مربیان بدنساز، ماساژور و روانشناس تکمیل شده است و این قطعاً بر روند آماده سازی تیراندازان تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه تمرینات آماده سازی تیم ملی برای شرکت در کاپ آسیایی کره جنوبی از هشتم فروردین ماه جاری آغاز شده است، افزود: نفرات حاضر در اردو، ترکیبی از جوانان و بزرگسالان هستند که تقریباً حدود ۴۰ درصد آنان را تیراندازان جوان تشکیل می‌دهند اما ۱۰ نفر اعزامی به کاپ آسیا بیشتر از رده بزرگسالان هستند.
۱۰ نفر تیرانداز زن و مرد با ترکیب جوانان و بزرگسالان راهی کره جنوبی می‌شوند که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از جوانان و بقیه بزرگسال و با تجربه هستند که از این نفرات کسانی راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌شوند که بتوانند رکوردها و امتیازات بهتری در کاپ جهانی کره جنوبی و آلمان و کمپ تمرینی کسب کنند.
کاپ جهانی تیراندازی کره جنوبی از یکم تا دهم اردیبهشت ماه و کاپ جهانی آلمان خرداد ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ملی پوشان در دوره آماده سازی هستند و با اوج آمادگی فاصله دارند، گفت: هدف از اعزام تیم به رقابت‌های کاپ جهانی کره جنوبی ادامه روند آماده سازی و استفاده بهینه از شرایط مسابقه‌ای برای آماده سازی بهتر بازیکنان است و کسب مدال یا سکو در این دوره از رقابت‌ها هدف کادر فنی و بازیکنان نیست.
اینانلو با بیان اینکه بیشتر بازیکنان اعزامی در هر دو رده سنی تجربه حضور در رقابت‌های جهانی، آسیایی و حتی المپیک را دارند، افزود: امکان کسب مدال و سکو در این رقابت‌ها کم نیست اما در هر صورت با توجه به شرایط ملی پوشان، کسب مدال هدف اعزام تیم به کره جنوبی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز ، با فرارسیدن موسم حج ابراهیمی در سال ۱۴۰۳، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.