سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / تداوم بارش باران در ایلام

تداوم بارش باران در ایلام

ایلام-تداوم بارش شدید باران در نقاط مختلف استان ایلام باعث طغیان رودخانه کنجانچم و سرریز شدن سد ایلام شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، بارش شدید باران از شب گذشته تاکنون مناطق مختلف استان ایلام را تحت تأثیر قرار داده و در این بین باعث مختل شدن تردد در محورها، طغیان رودخانه‌ها و… شده است.
بارش شدید باران هم اکنون باعث قطعی آب در بعضی از مناطق شهر ایلام شده است.
در همین زمینه شرکت و آب و فاضلاب استان ایلام اعلام کرده است: باتوجه به بارش شدید باران طی ۲۴ ساعت گذشته دراثر ورود سیلاب، کدورت آب سد ایلام بالا رفته و تا زمانی که به حالت نرمال برگردد از مدار بهره برداری خارج و آب اکثر مناطق شهر ایلام قطع خواهد شد.
تخریب پل جاده میمک به علت سیلاب وبارش باران امروز صبح
بارش شدید باران علاوه بر این باعث انسداد چند محور در استان ایلام شده است، پل جاده میمک به علت سیلاب و بارش باران امروز صبح تخریب شده است.
 
سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در این ارتباط گفت: با توجه به بارندگی در محورهای مواصلاتی و لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان با احتیاط بیشتری در جاده‌ها حرکت کنند.
طغیان روخانه کنجانچم و سرریز شدن سد ایلام
همچنین شرکت آب منطقه‌ای استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به رغم افزایش حجم نزولات آسمانی در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه ایمنی سد ایلام هیچ گونه مشکلی نداشته و آب این سد با دبی ۹۰ مترمکعب بر ثانیه سرریز کرده و به طرف رودخانه کنجانچم شهر مرزی مهران در حال جریان است.
رودخانه کنجانچم مهران صبح امروز به دلیل شدت بارش باران طغیان کرده است.
نظام ملکشاهی فرماندار مهران اعلام کرد: با توجه به بارش‌های بهاری سنگین اخیر در سد و بالا دست سد ایلام و سرریز شدن حجم بالایی از آب سد به رودخانه کنجانچم از تمامی کسانی که در مسیر رودخانه کنجانچم از جمله (پیمانکاران اداره راه و شهرسازی، عشایر در منطقه، مردم، گردشگران، دامداران و غیره…) می‌خواهیم که تا ۷۲ ساعت آینده از نزدیک شدن به مسیر رودخانه کنجانچم خودداری کنند.
بیشترین بارندگی در چمن بولی
بر اساس گزارش هواشناسی استان ایلام از شب گذشته تا ساعت هفت و نیم صبح امروز ایستگاه چمن بولی با ۱۱۷ میلیمتر بارش بیشترین میزان بارش‌ها را ثبت کرده است.
شهر ایلام نیز در این مدت شاهد ۵۳ میلیمتر بارش بوده است.
به گفته کارشناسان هواشناسی استان سامانه بارشی که از بامداد دیروز وارد آسمان استان شده تا روز جمعه فعال است.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزامی نیست

به گزارش کسب و کار نیوز، معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.