صفحه اصلی / آمریکا به دنبال تغییر معادله در سوریه به نفع تروریست‌ها است

آمریکا به دنبال تغییر معادله در سوریه به نفع تروریست‌ها است

پژوهشگر و کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا، فرانسه و اسرائیل قصد دارند از اتهام حمله شیمیایی به نحوی سو استفاده کنند که دوباره معادله را به نفع مسلحین تروریست تغییر دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مسعود اسداللهی درباره بحران سوریه و موضوع حملات شیمیایی در این کشور گفت: با شکست مسلحین تروریست در غوطه و از دست دادن مناطق تحت اشغال این گروه‌ها، ما دوباره با موضوع اتهام کاربرد سلاح شیمیایی در غوطه مواجه شدیم.
این پژوهشگر و کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: دولت روسیه در چند هفته گذشته در هشداری اعلام کرده بود بنا بر اطلاعات به دست آمده توسط این کشور، مسلحین تروریست قصد دارند با توسل به حربه کاربرد سلاح شیمیایی، جنگ رسانه‌ای در این زمینه آغاز کنند.
وی با بیان اینکه با شکست اساسی مسلحین تروریست در منطقه غوطه این موضوع قابل پیشی بینی بود، ادامه داد: با این شکست معادله نظامی به شکل بسیار مؤثری بخصوص در دمشق تغییر کرد.
اسداللهی به حملات رژیم صهیونیستی و پرتاب موشک به فرودگاه تی ۴ در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: این رژیم تلاش کرد از موضوع حملات شیمیایی به نفع خود بهره برداری کند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه فرودگاه تی ۴ فرودگاهی است که در منطقه نزدیک تدمر قرار دارد و ربطی به غوطه ندارد، خاطرنشان کرد: در این فرودگاه فقط پهبادها به پرواز در می آیند و هیچ ارتباطی به موضوع شیمیایی ندارد.
وی یادآور شد: اسرائیلی‌ها با توجه به اینکه از این پهبادها به شدت احساس خطر می‌کنند لذا قصد داشتند با این حمله آنها را از بین ببرند.
اسداللهی ادامه داد: از طرفی پس از هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای اف ۱۶ این رژیم در ماه گذشته این کشور مجبور شد برای مدتی طولانی پرواز هواپیماهای جنگی خود را بر فراز آسمان سوریه متوقف کند.
وی افزود: این حمله با توجه به اعلام رسمی آن توسط مقامات رژیم صهیونیستی به منزله از سرگیری فعالیت‌های نیروی هوایی این رژیم در سوریه است.
این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که موضوع حمله شیمیایی یک بهانه و یک اتهام بی اساس برای برنامه‌ها و طرح‌های دیگری است که توسط کشورهای حامی تروریست در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به شهادت تعدادی از مستشاران ایرانی در پی حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم در کنار آمریکا و فرانسه تلاش می‌کند معادله نظامی در سوریه را به نفع مسلحین تروریست تغییر دهند.
اسداللهی درباره مداخله نظامی آمریکا در سوریه هم گفت: آمریکا هرگز طرحی برای حمله زمینی به سوریه ندارد، چه بسا از حمله زمینی خود به عراق هم پشیمان است اما احتمال حمله هوایی توسط آمریکا به مواضع ارتش سوریه وجود دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به شکست‌های متعدد گروه‌های تکفیری در سوریه و تضعیف این گروه‌ها، ماهیت جنگ در سوریه در حال تغییر است و جنگ به سمت یک جنگ منطقه‌ای و حتی به نحوی به سمت یک جنگ بین الملل پیش می‌رود، اگرچه این جنگ، زمینی نخواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

مخابرات باید تولید محتوا و اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری قرار دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهندس محمد جعفرپور عضو هیات مدیره شرکت مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.