صفحه اصلی / باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در ۵ استان دیگر راه اندازی می شود

باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در ۵ استان دیگر راه اندازی می شود

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هفته معلم در ۵ استان دیگر شامل استان اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران باشگاه پیشکسوتان فرهنگی راه اندازی می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، گودرز کریمی فر در نشست خبری صبح امروز معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: طرح راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی اکنون در ۱۰ استان در حال اجراست و تا هفته معلم حداقل در پنج استان دیگر راه اندازی می‌شود. این باشگاه‌ها دارای سالن مطالعه، اسکان موقت، ورزش، مشاوره، کافی نت و… هستند.
وی در ادامه به اسکان فرهنگیان اشاره کرد و بیان کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت است اما ما با پیگیری بحث اسکان نوروزی فرهنگیان سعی داریم به بخش فرهنگیان خدمت رسانی کنیم. امسال ۳۴۵ مرکز آموزشی با ۱۴ هزار و ۴۶۰ تخت در خوابگاه‌های فرهنگیان، ۱۲ هزار مدرسه در قالب ۱۰۰ هزار کلاس درس در ۷۰۷ پایگاه پذیرش با ۲۵ هزار نیروی خدماتی در نوروز فعال بود که شعارمان را هم ارائه خدمات با کیفیت مطلوب و مسافرت ارزان و امنیت انتخاب کردیم و اولویت را امسال به اسکان فرهنگیان اختصاص دادیم.
کریمی فر اضافه کرد: همچنین امسال خلاقیت را سرلوحه خود قرار دادیم و نمایشگاه‌ها و پایگاه‌های بومی و سنتی در برخی از محل‌های اسکان برپا کردیم. استفاده از سیستم نوبت دهی در پایگاه‌های اسکان، توسعه نظارت‌های همه جانبه، ارائه گزارش روزانه آنلاین و… نیز از برنامه‌هایمان بود. به طوری که بیش از ۸۳ درصد از فرهنگیان که فرم‌های ما را پرکردند از اسکان نوروزی اعلام رضایت کردند.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از دیگر خدمات سال ۹۷ به فرهنگیان را آماده سازی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان بیان کرد و ادامه داد: این نظام نامه مشمول ۱۸۶ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است و تقویت خانه‌های معلم، بهبود وضعیت درمانی فرهنگیان با رویکرد بیمه تکمیلی که در سال جاری مورد بازنگری قرار می‌گیرد. همچنین رویکرد ما کاهش هزینه‌ها همراه با بهره برداری مدیریت است.
وی در ادامه بیان کرد: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام کم بهره مرابحه و مسکن در نظر گرفته شده که از چندی پیش کار پرداخت آن آغاز شده است.
وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از این اسکان به غیر فرهنگیان اختصاص داشت بیان کرد: در مجموع کمتر از ۹ درصد مربوط به اسکان غیرفرهنگیان بود.

همچنین مطالعه کنید:

مخابرات باید تولید محتوا و اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری قرار دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهندس محمد جعفرپور عضو هیات مدیره شرکت مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.