صفحه اصلی / سازگاری با کم‌آبی محور برنامه‌های استان مرکزی

سازگاری با کم‌آبی محور برنامه‌های استان مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدعلی آقازاده بیان کرد: وقتی سال حمایت از کالای ایرانی است باید در کنارش به صرفه جویی ملی نیز توجه کرد چرا که با وجود بحران کمبود آب و با قیمت بنزین ۱۰ هزار ریالی و گازوئیل سه هزار ریالی نمی‌توان به موفقیت و رشد ۵ درصدی دست یافت.
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز را سرلوحه خود قرار دهند، گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی باید در زمینه صرفه جویی اقدامات اساسی را به انجام برسانند تا مردم ببینند و اطمینان حاصل کنند که مسئولان در جهت صرفه جویی ملی مصمم هستند و تلاش می‌کنند.
آقازاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها از ابتدای سال ۹۷ باید هزینه‌های جاری مربوط به مصرف آب و برق و گاز و تلفن را به صورت ماهانه پرداخت نمایند، ابراز کرد: اگر دستگاهی هر سه ما یکبار نتوانست هزینه‌های مربوط به آب و برق و گاز خود را پرداخت نماید باید با خطر قطع خدمات در دستگاه خود کنار بیاید.
استاندار مرکزی با اشاره به کاهش حدود ۶۰ درصدی بارندگی در استان که آغازشدیدترین خشکسالی در نیم قرن اخیر است، گفت: استان مرکزی جز ۵ استان بحرانی کشور در زمینه آب است و به لحاظ مصرف آب در تابستان امسال با شرایط بحرانی روبروست لذا مردم، کشاورزان و صنایع باید با درک این موضوع در جهت صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از آن تلاش کنند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی استان باید از هم اکنون که زمان آغاز کشت بهاره است برای تولیدات محصولات کشاورزی کم آب بر، برنامه ریزی و کار کارشناسی نماید.
آقازاده با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها هم باید هر دو هفته یکبار نسبت به برگزاری جلسات این شورای اقدام نمایند و تلاش کنند تا بحران کمبود آب و سازگاری با کم آبی را بخوبی مدیریت نمایند. در این راستا مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند و مسئولین برای یک دوره بلند مدت برنامه ریزی های لازم را اجرایی نمایند.

همچنین مطالعه کنید:

مخابرات باید تولید محتوا و اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری قرار دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهندس محمد جعفرپور عضو هیات مدیره شرکت مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.