صفحه اصلی / مددجوی ندامتگاه بزرگ تهران آزاد شدند

مددجوی ندامتگاه بزرگ تهران آزاد شدند

مددجوی ندامتگاه تهران بزرگ با توجه به بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر ارائه مرخصی به مناسبت نوروز، این ایام را در کنار خانواده‌های خود گذراندند که از این میان ۲۰۰ مددجو با طعم شیرین آزادی و نوروز کنار خانواده‌های خود ماندند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ اعلام کرد در پی ابلاغ بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی ویژه به مناسبت فرارسیدن عید نوروز ۹۷ و با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر حمایت از خانواده‌های زندانیان، ۴۶۵ نفر از مددجویان واجدالشرایط مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ تا پایان تعطیلات از این مرخصی بهره مند یا آزاد شدند.
هدایت فرزادی سرپرست مجتمع ندامتگاه بزرگ تهران در این باره و با اشاره به تأثیر اعطای مرخصی به مددجویان در روزهای نوروز اظهارکرد: با توجه به بار روانی حضور مددجویان در کنار خانواده‌های خود، این بخشنامه به منظور اعطای مرخصی ۱۵ روزه برای مددجویان واجدالشرایط که شامل دو گروه زندانیان محکوم به حبس و کسانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می‌برند، صادر شده است.
فرزادی ادامه داد: غالباً این مرخصی به مدت ۱۵ روز دیگر از سوی مقامات قضائی مربوطه قابل تمدید خواهد بود تا مددجویان در ایام نوروز در کنار خانواده‌های خود حضور داشته باشند.
از دیگر سو کیانی معاون قضائی و اجرای احکام مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در مورد مددجویان شامل این بخشنامه گفت: مطابق این بخشنامه با بررسی و شناسایی دقیق زندانیان واجد شرایط و با دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضائیه به ۲۰۰ نفر از مددجویانی که باقیمانده حبس و یا جزای نقدی آنها کمتر از شش ماه بوده با هماهنگی مراجع قضائی ذیربط و قضات دایره نظارت بر زندان، مرخصی به آزادی آنان انجامید وهمچنین ۲۶۵ مددجو هم تا کنون به مرخصی رفته‌اند.
معاون قضائی مجتمع افزود: با توجه به طرح طبقه بندی زندانیان، برخی از جمعیت کیفری مجتمع مستثنی از مفاد بخشنامه ابلاغی فوق الذکر در زمان نوروز بوده‌اند که این افراد بعد از پایان تعطیلات نوروز به مرخصی اعزام خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

۷۵ درصد رشد اقتصادی مدیون بهره‌وری است/تحقق رشد اقتصادی از محل بهره‌وری

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی گفت: رئیس جمهور مردمی دولت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.